Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор
др ум. Драгана Јовановић В., ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор
др ум. Драгана Јовановић В., ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Од будућег хорског диригента очекује се да практично примењује знање из ове веома сложене дисциплине која сумира познавање теоријских и практичних музичких предмета. Познавање диригентске и вокалне технике, музичке стилистике, начина и организације рада са различитим вокалним ансамблима, морају бити предуслов за активно учешће хорског диригента у припреми јавних наступа са ансамблом.
Циљ
Предмет је усмерен ка упознавању и развоју свих елемената хорског дириговања, пре свега, мануелне и вокалне технике као и вештине интерпретативног тумачења партитуре хорског дела. Циљ је оспособљавање студента за практичан рад са свим врстама хорова: дечјим, женским, мушким и мешовитим.
Садржај практичне наставе
Предмет хорско дириговање је конципиран као основа за упознавање студената са свим битним елементима хорског дела и будући практичан рад са различитим ансамблима. Поред неопходног аналитичког дела наставе, приоритет и тежиште је на практичној настави. Предавања су организована тако што предавач свира задато дело на клавиру и/или студенти из групе активно учествују певајући хорске деонице. Следи дискусија о интерпретацији задате композиције. Иако је настава колективног типа, посебан акцента ставља се на индивидуалан рад са студентима. Обухваћене су бројне техничке вежбе намењене развоју мануелне технике студента, као и композиције свих водећих стилских периода, од ренесансе до савремене музике.Колоквијум се полаже индивидуално, као провера знања кроз примену претходно пређеног градива у презентацији диригентске праксе . Испит чини дириговање једне најмање трогласне хорске композиције, а полаже се индивидуално, уз корепетицију наставника, колеге студента или уз певање хора/групе певача.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуствовање настави
15
Активност у току предавања
15
Колоквијум
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Војислав Илић, Вежбе за хорско дириговање, Београд, Музичка академија, 19?
Војислав Илић, Хорске вежбе, Београд, Музичка академија, 1957.
Златан Вауда, Вокализе, Београд, Дечји културни центар, 2006.
Сузана Костић, Хорско дириговање, Ниш, Студентски културни центар, 1997.
Teodor Romanić, Кreativnost dirigentske prakse, Sarajevо, Sarajevo - Publishing, Biblioteka Posebnа izdanja, 2001.
Гордана Каран и Драгана В. Јовановић, Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века, књига 1: једногласне и двогласне песме и књига 2: трогласне и четворогласне песме, Београд, Klett, 2014-2015.
У обзир долази сва доступна инструктивна литература одговарајуће тежине. На пример:
Мотети и мадригали (G. P. Palestrina, O. Lasso, J. Gallus, C. Monteverdi)
Корали (J. S. Bach)
Хорови (А. Caplet, R. Schumann, J. Brahms, B. Smetana, B. Britten)
Стеван Ст. Мокрањац: Руковети