Предмет
Наставници на часовима предавања
Милица Ђелић, наставник стручног предмета
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
Милица Ђелић, наставник стручног предмета
Услов
Да је студент похађао наставу италијанског језика у средњој школи
Исход
Студент располажући основним лингвистичким и граматичким појмовима уме да препричава и описује догађаје, исказује слагање или неслагање. Студент дискутује на теме обухваћене наставним јединицима. Студент уме да напише писмо у краткој форми, и мејл. Активно користи основне појмове из музичке терминологије. Разуме једноставније текстове који се баве музичким догађајима. Студент певања са разумевањем интерпретира текстове старих мајстора и текстове оперских арија које има на репертоару.
Циљ
Разумевање текстова на тему друштвено културног живота у Италији. Употреба времена: садашње време (presente), будуће време (futuro semplice, futuro composto), прошло време (passato prossimo, imperfetto) Разумевање основних појмова из музичке терминологије. Упознавање студената са језиком струке. Читање једноставнијих чланака из часописа, дневних новина или текстова објављених на стручним сајтовима. Разумевање брошура, каталога, најава културних догађаја и конкурса. Упознавање студената са лексичким фондом музичких текстова. Правилан изговор.
Садржај теоријске наставе
Предмет обухвата следеће језичке структуре: Утврђивање граматичких структура савладаних на претходним нивоима студија и усвајање нових тематских, граматичких, комуникативних и лексичких јединица: Индикатив презента правилних глагола и неких неправилних. (Presente indicativo dei verbi regolari e di alcuni verbi irregolari), Модални глаголи (Verbi modali dovere, volere, potere, sapere) Прошло време (Passato prossimo). Форма и употреба. Правилни глаголи у прошлом времену. Формирање прошлог партиципа. Избор помоћног глагола essere или avere. Партицип прошли неких неправилних глагола. Прилошка речца ci. Преглед најзначајнијих прилошких одредби за време. Модални глаголи у прошлом времену. Будуће време (Futuro semplice). Форма и употреба. Правилни и неправилни глаголи. Футур II (Futuro composto). Форма и употреба. Присвојни придеви и заменице. Употреба придева bello и quello. Индикатив имперфекта (imperfetto). Форма и употреба. Избор времена (imperfetto о passato prossimo). Модални глаголи у имперфекту. Перифрастичке конструкције stare+gerundio, stare per+infinito. Морфосинтаксичка анализа песама и арија старих мајстора и одломака из оперских либрета. Комуникативне функције: Препричавање догађаја који су се одиграли. Разговор о слободном времену. Разговор за посао. Препричавање садржаја филма, опере. Препричавање и описивање прошлих догађаја, хронолошки приказ догађаја у прошлом времену, изражавање слагања/ неслагања. Текстови на тему упознавања Италије. Разговор о догађајима из културе (филм, цонцерт, опера, изложба). Додатни материјал: Избор текстова који се баве музичким темама. Колоквијум се састоји од писмене провере претходно пређеног градива у виду теста . Писмени део испита састоји се од писмене провере лексичких и граматичких кометенција студента стечених у првом и другом семестру. Усмени део испита састоји се од кратког представљања датог текста и разговора на тему музичких догађаја.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство и активност у току предавања
10
Колоквијуми
20
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
T. Marin - S. Magnelli, Nuovo progetto italiano 1b, Edilingua,
Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello elementare (A1-A2).
Donatella Brioschi, Mariella Martini-Merschmann, L'italiano nell'aria, Edilingua, 2015.
Драга Зихерл, Певани стихови италијанских мајстора, Београд, 2003.
Саша Модерц, Мала граматика италијанског језика, Београд, 2006.