Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач
Услов
Да је студент похађао наставу француског језика у средњој школи
Исход
Писмено разумевање и изражавање: Студент је у стању да разуме кључне ставке исказа, уколико се ради о јасном и стандардном језику из познатог контекста. Читање аналитичих текстова студента упознаје са принципима аргументованог писања на француском језику. У писању користи једноставне језичке структуре, може да састави краће текстове који обрађују блиске теме из области својих интересовања, може да исприча своја искуства и запажања. Анализом језичких средстава, везника, сложених реченица, развија се способност изражавања мишљења кроз јасно одређене формалне структуре. Студенти се упознају са структуром писања аргументативног текста, мотивационог писма, курикулума. Усмено разумевање и изражавање: Студент може са лакоћом да преприча прочитано и искаже своје мишљење. Уколико се говори јасно и разговетно, може да разуме суштину информација са телевизије или радија, као и разговоре са темама из блиског окружења или темама које га занимају на личном и професионалном плану. Може да се снађе у свим ситуацијама, да тражи информације и разуме одговор. Може да говори о свом професионалном искуству, плановима, циљевима, да образлаже и брани своје ставове.
Циљ
Акционим приступом у методологији учења језика студент се перманентно ставља у реалне животне ситуације у којима ће користити говорни и писани језик. Уводе се краћи текстови из стручне литературе. Студент је све самосталнији у разумевању и изражавању на француском језику. Инсистира се на изражавању ставова, мишљења, знања, поређења, као и анализи обрађиваних писаних и аудио-визуелних докумената. Одвојено се обрађује писани и усмени вид аргументативног текста. Студент влада сложенијим реченичним структурама, његове реченице су јасне и кохерентне, и у стању је да образложи и брани своје ставове. Инсистира се на формалним писаним документима попут курикулума и мотивационог писма, као и на монолошком излагању о свом образовању и професионалном искуству.
Садржај теоријске наставе
Граматика: Кондиционал презента, прошла времена le passé composé, l'imparfait, слагање времена и неуправни говор, хронолошки везници за повезивање радњи, avant + nom, avant de + infinitif, après + nom/infinitif passé, предлози за место и време, конструкција si + imparfait за давање предлога, сибжонктив презента – грађење и употреба, глаголи мишљења, употреба сибжонктива и инфинитива, блиско будуће време, односне заменице, заменице у функцији директног и индиректног објекта, слагање партиципа, условне реченице si + présent / futur; si + imparfait / conditionnel présent, допусне и супротне зависне реченице, плусквамперфекат, употреба прошлих времена, пасивне конструкције, прилошке заменице en, y, глаголи за изражавање осећања и мишљења уз сибжонктив, кондиционал прошли, условне реченице si + plus-que-parfait / conditionnel passé, показне и присвојне заменице, партицип презента и герунд, реченични везници за изражавање узрока и циља, временски везници, изражавање рестрикције ne … que. Лексика и комуникативне функције: Изразити осећања, мишљење, тражити и дати информације, тачно ситуирати догађаје у времену и простору, испричати догађаје из прошлости, описати околности и чињенице, говорити о плановима, оценити и описати неко уметничко дело или активност, давати предлоге и сугестије, учествовати у дебати, износити аргументе, користити хипотетичке реченице. Коментарисати и анализирати текстове, разумети вести на радију, испричати причу или анегдоту, написати новинску вест или кратак приказ уметничког дела или догађаја, разумети интервју за посао, представити себе и своје професионално искуство, исказати мотивацију, сумњу, страх, незадовољство, жаљење, изразити нереализовану хипотезу, објаснити узрок и циљ, исказати негацију. Култура: Текстови и аудио-визуелни документи из разних области савременог француског друштва: филмови, позориште, изложбе, уметници, књижевност, музика, медији, часописи, телевизија, актуелна дешавања и проблеми на социјалном и политичком плану данашње Француске. Колоквијум је писмена провера граматичких и лексичких знања. Писмени део испита подразумева разумевање текста и одговоре на питања, док се усмени део састоји од конверзације и интерпретације обрађених текстова.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност и присуство на предавањима
10
Колоквијуми
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени део испита
40
Усмени део испита
10
Литература
Catherine Dollez, Sylvie Pons, Alter Ego 3, Livre de l'élève, méthode de français, niveau B1, Hachette FLE, Paris, 2006.
Emmanuelle Daill, Pascale Trévisiol, Alter Ego 3, Cahier d'activités, niveau B1, Hachette FLE, Paris, 2007.
Catherine Flumian, Josiane Labascoule, Serge Priniotakis, Corinne Royer, Nouveau Rond-Point 2, Livre de l'élève + CD audio, niveau B1, Editions Maison des Langues, Paris, 2011.
S. Poisson-Quinton, R. Mimran, M. Mahéo-Le Coadic, Grammaire expliquée du français, Exercices, Niveau intermédiaire, CLE International, 2007.
Yvonne Delatour, Dominique Jennepin, Maylis Léon-Dufour, Brigitte Teyssier, Nouvelle grammaire du français, Cours de Civilisation Française de la Sorbonne, Hachette FLE, Paris, 2004.
Michèle Boulares, Jean-Louis Frérot, Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau avancé, CLE International, Paris, 1997.
Осим основних уџбеника за учење француског језика, наставни материјал ће се допуњавати из других извора, као и различитих сајтова са лекцијама, граматичким објашњењима, видео снимцима, интерактивним вежбањима: www. lepointdufle. net www. bonjourdefrance. com www. tv5monde. com
Речници: • Јовановић, С. са сарадницима, Савремени француско - српски речник са граматиком, Просвета, Београд, 2005. или • Марковић, Е. Ранка, Папић, Марко, Француско – српски речник, БИГЗ, Београд, 1993. • Једнојезични речник (Le Petit Robert, Larousse, Hachette)