Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Милена Станојевић, асистент
Услов
Положен 1. и 2. модул, и испуњене предиститне обавезе 3. модула
Исход
Од студената се очекује способност да самостално анализирају цикличне композиције из различитих стилских периода и жанрова, као и аналитичко сналажење и тумачење форме у условима савремених техника компоновања
Циљ
Разумевање типологије музичке форме.
Садржај теоријске наставе
Предавања: 1. Појам циклуса и тумачење цикличности у музици 2. Свита 3. Свита 4. Сонатни циклус 5. Сонатни циклус 6. Повезивање ставова у сонатном циклусу 7. Соната у једном ставу 8. Симфонијска поема 9. Посебности у испољавању сонатног циклуса 10. Тест 11. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци) 12. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци) 13. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци и популарни жанрови) 14-15. Дигитално представљање аналитичких резултата (циклични мотив/тема, референтна звучност/сет анализа и дванаесттонски агрегати Вежбе: Анализе у складу са тематским јединицама претходно обрађеним у оквиру предавања
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
20
Домаћи радови
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Аналитичка део
20
Теоријски део
20
Литература
Peričić, Vlastimir, Skovran, Dušan: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1991.
Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1984.
Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis, J. M. Dent & Sons Ltd, London, 1987.
Стаматовић, Ивана: Отворена музичка форма и извођење, Хероес, Сокобања, 2008.
Стаматовић, Ивана: Структурне функције хармонског и тематског процеса у стваралачкој и теоријској пракси А. Шенберга – Камерна симфонија, у: Музичка теорија и анализа 2 ФМУ, Београд, 2006.
Новак, Јелена: Дивља анализа, СКЦ, Београд, 2004.
Cvejić, Bojana: Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage), SKC, Beograd, 2004.
Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.
Brindle, Reginald Smith: The New Music (The Avan-garde since 1945), Oxford/New York: Oxford University Press, 1987.
Vuksanović, Ivana: Trio op. 20 Antona Veberna (kompoziciona tehnika i forma), Muzička teorija i analiza 2 FMU, Beograd, 2005.