Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Јелена Личина, наставник стручног предмета
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Јелена Личина, наставник стручног предмета
Услов
Да је студент похађао наставу енглеског језика у средњој школи
Исход
Од студента се на крају наставе предмета очекује да је савладао предвиђене граматичке и лексичке јединице енглеског језика и усвојио општи и музички вокабулар који ће му омогућити информативно читање текстова, самостално репродуковање текста у облику повезаног излагања или конверзацијске размене ставова, као и критички осврт и изношење сопствених ставова у вези са одређеном темом из различитих студијских програма.
Циљ
Полазећи од чињенице да се учи тзв. енглески језик струке, циљ предмета је да се студенти оспособе за коришћење стручне музичке литературе на енглеском језику, информативно читање у циљу разумевања поруке текста, као и самостално изражавање на енглеском језику.
Садржај теоријске наставе
Текстови општестручног карактера ће се користити за увежбавање разумевања и репродуковања прочитаног текста, за повећање знања основног речника и фразеологије као и за изношење сопствених ставова о прочитаном. Читаће се и дискутовати о темама као што су музика као професионално опредељење, трема, читање са листа, методи учења музике, корепетиторство, разлози уметничког стварања, животи композитора, инструменти и др. Дакле, у току два семестра требало би да се обраде најмање 8 текстова као што су: Music, Concert-going, Performance, Accompaniment, Sight-reading, Why Do Artists Create, Is Music a Universal Language, Mozart, The Orchestra, Franz Liszt – Virtuoso, Charlatan and Prophet, The Ideal Listener итд. Предвиђено је и превођење са енглеског језика текстова из појединих студијских програма, као и писање резимеа семинарских радова, посебно за студенте музикологије, етномузикологије и музичке теорије. Посебан нагласак ставиће се на продуктивно усвајање стручне музучке терминологије. Утврђени предуслов за предмет подразумева да ће се граматичке јединице и лексичке конструкције обновити, али и проширити, са нагласком на њиховој употреби у специфичном музичком дискурсу: Participle Present, Present Infinitive, Tenses, Comparison of Adverbs/Adjectives, Word Building (prefixes and suffixes) итд. Колоквијум се састоји од писмене провере знања претходно пређеног градива. Писмени испит: граматички тест (Grammar Test) и провера разумевања прочитаног текста (Reading Comprehension). Усмени испит: препричавање најмање 6 обрађених текстова и дискусија тј. изношење сопствених ставова о темама из текстова.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Похађање предавања
5
Припрема и активност
5
Колоквијум
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
30
Литература
Гркајац, Милијана: Jazz Up Your English 1, Уџбеник енглеског језика за студенте I годинеФакултета музичке уметности, 3. прерађено издање, Завод за уџбенике, Београд, 2009.