Предмет
Наставници на часовима предавања
др Александра Јоксимовић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Дејана Мутавџин, асистент
Услов
Нема
Исход
Стицање увида у образовне праксе за музички даровите у европском образовном контексту. Познавање и примена стратегија планирања и организације индивидуалне и групне наставе музике. Познавање адекватних стратегија вођења напредовања и стицања вештина извођења у склопу сопствених музичких активности и у пракси музичког образовања. Формирање критичког мишљења и развој способности евалуације резултата наставног процеса.
Циљ
1. Упознавање са основним темама и појмовима савремене педагогије 2. Примена знања опште педагогије у домену музичког образовања
Садржај теоријске наставе
Музичко образовање – ток и исходи (музички образовни системи, нове образовне концепције, исходи, компетенције наставника и студената, целоживотно учење у музичкој професији, музичко образовање и инклузија, стваралачки рад у настави музичке културе, креативност у школи, руковођење разредом). Стицање вештина учења, вежбања и извођења (само-регулисано учење и мотивација, стратегије за индивидуално вежбање, самоефикасност; управљање временом, технике меморисања, менталне вештине, стратегије читања и певања с листа, учење експресивног извођења).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство
5
Активност
5
Рад у малој групи
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писани групни рад на изабрану тему
40
Презентација рада групе
10
Усмени испит-одбрана
10
Литература
Богуновић, Б. (Прир.).Радни материјал - Збирка текстова са релевантним темама савремене педагогије и стицања вештина учења, вежбања и извођења
Протић, Ј., Татић Јаневски, С. и Ђурић, З. (2009). Образовање даровитих у земљама Европске уније и Србији. Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања.
Polifonia working group for instrumental and vocal music teacher training (2010). Instrumental and vocal teacher education: European perspectives. Association Europeenne des Conservatoires (AEC).
Music schools in Europe (2010). European Music Schol Union
Половина, Н. и Павловић, Ј. (2010). Теорија и пракса професионалног развоја наставника. Београд: Институт за педагошка истраживања.
Максић, С. (2006). Подстицање креативности у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања.
McPherson, G.E. (2006). The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.
Mills, J. (2007). Instrumental teaching. New York: Oxford University Press.