Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Лука Игњатовић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Лука Игњатовић, ванредни професор
Услов
/
Исход
Кроз редовну примену принципа џез импровизације студенти се сусрећу и навикавају на осећај стварања музике на лицу места. Кроз слободу, која је условљена одсуством задате форме, ритма и музичког текста, импровизатор се, између осталог, лакше препушта експресији. Студенти стичу практична знања везана за одсносе између акорда и скале која припада том акорду, како у функционалној тако и у нефункционалној хармонији.
Циљ
Упознавање студената који не студирају на Одсеку за Џез и популарну музику са концептом и принципима индивидалне и колективне импровизације са акцентом на пракси у току наставе.
Садржај теоријске наставе
1.импровизовање у оквиру задате скале, задатог ритма, задате динамике (групно и индивидуално) 2.концепт грађења и разрешења тензије у музици 3.однос акорда и скале која припада том акорду 4.разлика између функцоналне и нефункционалне хармоније 5.ритам као кључни део импровизације 6.импровизовање у оквиру непарних ритмова 7.изучавање алтернативних техника појединих инструмената 8.компоновање четворотактних и осмотактних мелодија и њихова примена у слободној импровизацији 9.употреба знакова и текста уместо нотног записа 10.полиритмија у пракси (колективно) 11.слагање интервала 12.упознавање са акордским шифрама
Садржај практичне наставе
/
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
10
Јавни наступи
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
30
Практични испит
30
Литература
“Inside improvisation Vol 1. - Melodic Structures”, Jerry Bergonzi, Alfred Music, 2015.
“Inside improvisation Vol 2. – Pentatonics”, Jerry Bergonzi, advance music GmbH, 2015.
“Inside improvisation Vol 3. – Jazz Line”, Jerry Bergonzi, 2015.
“Inside improvisation Vol 4. – Melodic Rhythms”, Alfred Music, advance music GmbH, 2015.
Inside Improvisation, Vol 5: Thesaurus of Intervallic, Melodies, Jerry Bergonzi, Jerry Bergonzi, 2015.
Effortless mastery: liberating the master musician within, Kenny Werner, Jamey Aebersold, 1996.