Предмет
Наставници на часовима предавања
др Сања Мандарић, редовни професор
др Милан Матић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Сања Мандарић, редовни професор
др Милан Матић, ванредни професор
Услов
Урађен лекарски преглед у здравственој установи и потврда да је студент способан за учествовање у физичким активностима
Исход
Очекује се да студент буде оспособљен да теоријска и практична знања из простора физичког вежбања и фитнес програма повезује и функционално примењује у свакодневном животу и раду са особама (појединцима / извођачима) различитог узраста из простора музичке уметности; демонстрира физичке вежбе; примењује различите фитнес програме у складу са постављеним циљевима, исходима, садржајима и карактеристикама контекста у којем ради; самостално планира, програмира и евалуира процес физичког вежбања
Циљ
Стицање теоријског знања и практичних вештина за примену физичког вежбања и фитнес програма у свакодневном животу и раду, у контексту превенције професионалних болести и стања повезаних са матичном области музичке уметности и очувања и унапређења физичких способности
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава обухвата дефинисање појма фитнес, физичка активност и физичко вежбање. Значај физичке активности и физичког вежбања у очувању и унапређењу здравља, као и целоживотној физичкој активности. Садржаји су усмерени дефинисању фитнес програма, њиховом настанку, развоју и систематизацији. Теоријски садржај чине основни појмови и дефиниције, циљеви, задаци, принципи, методе и структуру часа карактеристичних за поједине програмске садржаје физичког вежбања и фитнес програма. Специфичности фитнес програма намењених очувању и унапређењу физичких способности
Садржај практичне наставе
Практична настава обухвата савладавање основних кретних структура (покрета руку, ногу, трупа, у истом и супротним смеровима, у месту, у кретању у простору) аеробних програма вежбања, програма јачања и обликовање мишића, програма за развој покретљивости и равнотеже, програма за развој координације, програма у којима се током вежбања примењују одређени реквизити (степер, еластична трака, мале и велике лопте). Уз упознавање и учење технике и основних законисти кретања, програми се реализују без и уз музику. Посебна пажња усмерена је фитнес програмима за очување постуралног статуса и статуса стопала, како би се избегла појава телесних деформитета (кифоза, лордоза, сколиоза), затим усвајање методских и дидактичких процеса приликом учења вежби. Указивање на одабир адекватних вежби, као и њиховом повезивању у јединствене целине
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
активност у току вежби
10
активност у току предавања
5
практичан колоквијум
25
Испитне обавезе
Опис
Бодови
практичан испит
30
писмени или усмени испит
30
Литература
Karageorghis, CI. (2017). Applying music in exercise and sport. Champaign, IL: Human Kinetics. ISSN 13: 978-1-4925-1381-0;
Мандарић, С. (2018). Групни фитнес програми – у теорији и пракси. Београд: Универзитет у Београду – Факултет спорта и физичког васпитања