Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Допринос оспособљавању студената да доносе стваралачки одговорне, личне а не индуковане одлуке у односу на естетске, поетске те стилистичке карактеристике сопственог композиторског деловања.

Циљ

Упознавање са проблематиком опсервирања савремене музике (20. и 21. века), са естетског, поетског и стилистичког становишта, односно кроз анализу одговарајућих композиционих поступака, анализу стилистичких перформанси, те кроз свеобухватну или циљано омеђену анализу музичких дела или видова уметничког деловања који укључују музичку компоненту, а све ово из личног угла посматрања савременог композитора.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Осмишљава је композитор, професор који води наставу, а према сопственом пројекту упознавања са проблематиком опсервирања савремене музике, горе наведеном уз опис Циља предмета. О овом пројекту полазници се детаљно обавештавају на првом наставном часу. Практична настава Постоји (уклопљена у доле наведени фонд броја часова теоријске наставе) уколико је професор који води наставу предвиди. У случају да пројекат предвиди и видове практичне наставе, о практичној делатности која се од стране полазника очекује, ови се обавештавају на првом наставном часу. Испитни захтев Писани рад од најмање 1800 речи. Тема рада је анализа естетских, стилистичких и поетичких карактеристика сложеног дела из музике 20. и 21. века, као и анализа композиционих техника, поступака и садејства музичких планова (хармонски, мелодијски, ритмички, формални аспект) релевантних за одабрану композицију.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на часу

10

Семинари

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Усмени испит

30

Литература

Xenakis, Iannis; Psappha; 1975; Paris, Salabert

Xenakis, Iannis; Metastasis; 1954; London, Boosey & Hawkes

Dibelius, Ulrich; György Ligeti; 1994; Mainz, Schott

Xenakis, Iannis; Nomos gamma; 1968; Paris, Salabert

Floros, Constantin; György Ligeti: Jenseits von Avantgarde und Postmoderne, in Komponisten unserer Zeit 26; 1996; Vienna, Lafite

Matossian, Nouritza; Xenakis; 1986; London, Kahn and Averill

Xenakis, Iannis; Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition; 1992; Revised Edition Stuyvesant. NY, Pendragon Press

Nattiez, J. ; Fondements d'une sémiologie de la musique Paris; 1975; Union générale d'éditions

Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes

Bruhn, Siglind; Les visions d'Olivier Messiaen; 2008; BruParis, Harmattan

Jolivet, Andre; Incantations; 1936; Paris, Salabert

Sholl, Robert, ed. ; Messiaen Studies; 2007; Cambridge University Press