Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Светлана Савић, редовни професор
др ум. Драган Латинчић, ванредни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
др ум. Владимир Кораћ, доцент
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао највиши ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за потпуно самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за дубоко разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре.
Циљ
Стицање знања и способности потребних за највиши ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на универзитетском нивоу.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Одабир тонског материјала за композицију. Осмишљавање одабраног тонског материјала. Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала. Практична настава Рад на композицији – предвиђеном испитном раду. Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду (И). Испитни захтев У току две године потребно је написати две композиције у укупном трајању од најмање 25 минута, при чему ниједна од композиција не сме да траје мање од 10 минута. Испит прве године може бити: А) Композиција за симфонијски оркестар у трајању од најмање 10 минута или Б) Композиција за камерни оркестар у трајању од најмање 10 минута. Камерни оркестар мора бити састављен од најмање 9 (девет) различитих инструмената и у њему мора учествовати најмање 15 (петнаест) извођача.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
35
Усмени испит
35
Литература
Xenakis, Iannis; Metastasis; 1954; London, Boosey & Hawkes
Xenakis, Iannis; Nomos gamma; 1968; Paris, Salabert
Stravinsky, Igor; The Firebird; 1911; Mainz, Schott Music
Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes
Rimsky-Korsakov, Nikolay; Principles of Orchestration; 1950; New York, Dover Publications, Inc.
Berlioz, Hector; Treatise on Instrumentation; 1991; New York, Dover Publications
Kennan, Kent & Donald Grantham (contributor); The Technique of Orchestration; 1996; New Jersey, Prentice-Hall
Piston, Walter; Orchestration; 1955; New York, W. W. Norton & Company
Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1978; Београд, Универзитет уметности
Bartok, Bela; Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta; 1934; Vienna, Universal Edition
Debussy, Claude; La Mer; 1997; Paris, Durand
Debussy, Claude; Jeux; 1988; Paris, Durand
Debussy, Claude; Images (1re série); 2006; Paris, Durand
Debussy, Claude; La plus que lente; 2004; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties; 1912; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Le Tombeau de Couperin; 1919; Paris, Durand
Мокрањац, Василије; Одјеци; 1984; Београд, Удружење композитора Југославије
Marić, Ljubica; Vizantijski concert; 1959; Kassel, Furore Verlag
Marić, Ljubica; Ostinato super thema Octoicha; 1963; Kassel, Furore Verlag
Радић, Душан; Соната Леста; 1972; Београд, САНУ
Lutoslawski, Witold; Jeux vénitiens; 1961; Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Фрајт, Лудмила; Кресови; 2002; Удружење композитора Србије
Carse, Adam; History of Orchestration; 1925; New York, Dover Publications Inc.
Koechlin, Charles; Traité de l orchestration; 1943; Paris, Eschig
Ravel, Maurice; Boléro; 1928; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Valses nobles et sentimentales ossia Adélaïde ou le langage des fleurs; 1912; Paris, Durand
Mahler, Gustav; 10. Symphonie; 1924; Vienna, Universal Edition
Milhaud, Darius; Le Boeuf sur le toit, cinéma-fantaisie, op. 58b; 1921; Durand, Eschig (La Sirène musicale)
Varèse, Edgard; Ionisation; 1931; New York, Colfranc, MPC