Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др Маја Боснић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Услов

Нема

Исход

Студент је стекао највиши ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за потпуно самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за дубоко разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за највиши ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на универзитетском нивоу.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Одабир тонског материјала за композицију. Осмишљавање одабраног тонског материјала. Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала. Практична настава Рад на композицији – предвиђеном испитном раду. Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду (И). Испитни захтев У току две године потребно је написати две композиције у укупном трајању од најмање 25 минута, при чему ниједна од композиција не сме да траје мање од 10 минута. Испит прве године може бити: А) Композиција за симфонијски оркестар у трајању од најмање 10 минута или Б) Композиција за камерни оркестар у трајању од најмање 10 минута. Камерни оркестар мора бити састављен од најмање 9 (девет) различитих инструмената и у њему мора учествовати најмање 15 (петнаест) извођача.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на часу

10

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

35

Усмени испит

35

Литература

Xenakis, Iannis; Metastasis; 1954; London, Boosey & Hawkes

Xenakis, Iannis; Nomos gamma; 1968; Paris, Salabert

Stravinsky, Igor; The Firebird; 1911; Mainz, Schott Music

Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes

Rimsky-Korsakov, Nikolay; Principles of Orchestration; 1950; New York, Dover Publications, Inc.

Berlioz, Hector; Treatise on Instrumentation; 1991; New York, Dover Publications

Kennan, Kent & Donald Grantham (contributor); The Technique of Orchestration; 1996; New Jersey, Prentice-Hall

Piston, Walter; Orchestration; 1955; New York, W. W. Norton & Company

Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1978; Београд, Универзитет уметности

Bartok, Bela; Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta; 1934; Vienna, Universal Edition

Debussy, Claude; La Mer; 1997; Paris, Durand

Debussy, Claude; Jeux; 1988; Paris, Durand

Debussy, Claude; Images (1re série); 2006; Paris, Durand

Debussy, Claude; La plus que lente; 2004; Paris, Durand

Ravel, Maurice; Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties; 1912; Paris, Durand

Ravel, Maurice; Le Tombeau de Couperin; 1919; Paris, Durand

Мокрањац, Василије; Одјеци; 1984; Београд, Удружење композитора Југославије

Marić, Ljubica; Vizantijski concert; 1959; Kassel, Furore Verlag

Marić, Ljubica; Ostinato super thema Octoicha; 1963; Kassel, Furore Verlag

Радић, Душан; Соната Леста; 1972; Београд, САНУ

Lutoslawski, Witold; Jeux vénitiens; 1961; Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne

Фрајт, Лудмила; Кресови; 2002; Удружење композитора Србије

Carse, Adam; History of Orchestration; 1925; New York, Dover Publications Inc.

Koechlin, Charles; Traité de l orchestration; 1943; Paris, Eschig

Ravel, Maurice; Boléro; 1928; Paris, Durand

Ravel, Maurice; Valses nobles et sentimentales ossia Adélaïde ou le langage des fleurs; 1912; Paris, Durand

Mahler, Gustav; 10. Symphonie; 1924; Vienna, Universal Edition

Milhaud, Darius; Le Boeuf sur le toit, cinéma-fantaisie, op. 58b; 1921; Durand, Eschig (La Sirène musicale)

Varèse, Edgard; Ionisation; 1931; New York, Colfranc, MPC