Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Светлана Савић, редовни професор
др ум. Драган Латинчић, ванредни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
др ум. Владимир Кораћ, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Светлана Савић, редовни професор
др ум. Драган Латинчић, ванредни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
др ум. Владимир Кораћ, доцент
ма Давид Атанацковић, истраживач-приправник
ма Олга Јанковић, истраживач-приправник
ма Вељко Ненадић, истраживач-приправник
ма Матеја Николић, истраживач-приправник
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао високи ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за пуно разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре. Овладао је високим нивоом компоновања оркестарских композиција са или без хора или солиста, са или без употребе електронике.
Циљ
Стицање знања и способности потребних за високи ниво професионалне израде дела за симфонијски оркестар или за симфонијски оркестар и хор или композиције за солистички инструмент (или глас) и симфонијски оркестар или сценско дело (чин опере, балета) са или без употребе електронике.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Садржајем предмета обухваћене су специфичности и композиционо-технички поступци стварања дела за симфонијски оркестар, као и анализа стваралачких резултата у овој области. Практична настава Предмет обухвата одабир тонског материјала за композицију, осмишљавање одабраног тонског материјала, утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала, а у циљу израде завршног рада. Испитни захтев: први став (или први део) композиције за А) симфонијски оркестар Б) симфонијски оркестар и хор Ц) солистички инструмент или глас и симфонијски оркестар или први део сценског дела (чин опере, балета) за састав величине симфонијског оркестра, у трајању од најмање 6 минута.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
35
Усмени испит
35
Литература
Xenakis, Iannis; Psappha; 1975; Paris, Salabert
Xenakis, Iannis; Achorripsis für 21 Spieler; 1957; Berlin, Bote & Bock
Stravinsky, Igor; The Firebird; 1911; Mainz, Schott Music
Коњовић, Петар; Симфонијски триптихон; 1926; У рукопису
Stravinsky, Igor; Pulcinella; 1920; London, Chester Music Ltd.
Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes
Rimsky-Korsakov, Nikolay; Principles of Orchestration; 1950; New York, Dover Publications, Inc.
Berlioz, Hector. Richard Strauss (foreward) ; Treatise on Instrumentation; 1991; New York, Dover Publications, Inc.
Kennan, Kent and Donald Grantham; The Technique of Orchestration; 1996; New Jersey, Prentice-Hall
Piston, Walter; Orchestration; 1955; New York, W. W. Norton & Company
Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1978; Београд, Универзитет уметности
Bartok, Bela; 1. Konzert for piano and orchestra; 1926; Vienna, Universal Edition
Bartok, Bela; 2. Konzer for piano and orchestra; 1931; Vienna, Universal Edition
Debussy, Claude; La Mer; 1997; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties; 1912; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Shéhérazade; 1920; Paris, Durand
Марић, Љубица; Песме простора; 1956; Kassel, Furore Verlag
Марић, Љубица; Византијски концерт; 1959; Kassel, Furore Verlag
Lutoslawski, Witold; Livre pour orchestre; 1968; Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Тајчевић, Марко; Четири духовна стиха; 1996; Београд, Удружење композитора Србије
Фрајт, Лудмила; Еклога за камерни оркестар; 2002; Удружење композитора Србије