Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Иван Бркљачић, редовни професор
мр Милош Заткалик, редовни професор
др ум. Лазар Ђорђевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Игор Андрић, асистент
ма Дамјан Јовичин, асистент
ма Олга Јанковић, истраживач-приправник
ма Владица Микићевић, истраживач-приправник
Услов
2OAAC1 - Музичка анализа 1 - одслушан и положен
Исход
Студент је стекао практично искуство у разумевању музичке литературе коју изводи препознавањем основних карактеристика композиција различитих стилских усмерења. Развијање додатних способности потребних за самостално и камерно музицирање, стручно, промишљено и креативно формулисање музичке идеје; способан је за основну практичну музичку креацију уз коришћење традиционалних техника и дигиталних технологија.
Циљ
Оспособљавање студената за разумевање музичке литературе коју изводе на главном предмету и камерној музици употпуњавањем претходно стечених знања из контрапункта, хармоније и музичких облика; Подстицање креативности и развијање инвентивности кроз практичан рад на изради задатака у писаној форми и извођачкој импровизацији; Стицање вештина у аналитичком препознавању посебних стилских елемената у грађи музичких композиција различитих стилских епоха; Стицање компетенције за стручан рад у различитим институцијама културе, медијима; примена стечених знања и вештина у различитим видовима музике у дигиталним технологијамаНе постоји циљ образовања
Садржај теоријске наставе
Упознавање стилских елемената музичког језика позног романтизма анализом примера из литературе; основни принципи изградње целине и хармонско тонални план на примеру репрезентативних композиција ових аутора; хармонске иновације позних романтичара; новине на тонално-формалном и модулационом плану музике позног романтизма; хроматизација хармонског тока, максимално проширење тоналитета и његова хипертрофија; атоналне епизоде музичког тока и њихов утицај на формалну окосницу композиција у позном романтизму. Музика композитора националних школа 19. века-основни стилски елементи на примерима из литературе; утицај фолклора на формалну организацију и хармонско-тонални план целине; национални романтизам у српској музици - опште одлике. Стилска многоликост музике 20. века - основне карактеристике мноштва стилова анализом примера из литературе; организација формалног, хармонског и тоналног плана у музици импресионизма, неокласицизма главног предмета; нови путеви хармонске организације у музици 20. века, експресионизам, атоналност, додекафонија; аналитичко сагледавање тенденција у музици 21. века; Семинарски рад 1: хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе позног романтизма Колоквијум 1: формална и хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе позног романтизма Семинарски рад 2: хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције композитора националних школа 19. века Колоквијум 2: формална и хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе неокласицизма
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Колоквијуми
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
40
Литература
Перичић, Властимир; Преглед развоја хармонских стилова; 1980; Факултет музичке уметности
Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом; 2005; Завод за уџбенике и наставна средства
Перичић, Властимир; Инструментални и вокално-инструментални контрапункт; 1987; Универзитет уметности
Деспић, Дејан; Хармонска анализа; 1975; Универзитет уметности
Перичић, Властимир, Сковран, Душан; Наука о музичким облицима; 1991; Универзитет уметности
Заткалик, Милош, Стамболић, Оливера; Реченица у тоналној и инструменталној музици; 2005; Факултет музичке уметности / Сигнатуре
Улехла, Лудмила; Импресионизам; 1989; Факултет музичке уметности