Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Иван Бркљачић, редовни професор

мр Милош Заткалик, редовни професор

др ум. Лазар Ђорђевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Игор Андрић, асистент

ма Дамјан Јовичин, асистент

ма Олга Јанковић, истраживач-приправник

ма Владица Микићевић, истраживач-приправник

Услов

2OAAC1 - Музичка анализа 1 - одслушан и положен

Исход

Студент је стекао практично искуство у разумевању музичке литературе коју изводи препознавањем основних карактеристика композиција различитих стилских усмерења. Развијање додатних способности потребних за самостално и камерно музицирање, стручно, промишљено и креативно формулисање музичке идеје; способан је за основну практичну музичку креацију уз коришћење традиционалних техника и дигиталних технологија.

Циљ

Оспособљавање студената за разумевање музичке литературе коју изводе на главном предмету и камерној музици употпуњавањем претходно стечених знања из контрапункта, хармоније и музичких облика; Подстицање креативности и развијање инвентивности кроз практичан рад на изради задатака у писаној форми и извођачкој импровизацији; Стицање вештина у аналитичком препознавању посебних стилских елемената у грађи музичких композиција различитих стилских епоха; Стицање компетенције за стручан рад у различитим институцијама културе, медијима; примена стечених знања и вештина у различитим видовима музике у дигиталним технологијамаНе постоји циљ образовања

Садржај теоријске наставе

Упознавање стилских елемената музичког језика позног романтизма анализом примера из литературе; основни принципи изградње целине и хармонско тонални план на примеру репрезентативних композиција ових аутора; хармонске иновације позних романтичара; новине на тонално-формалном и модулационом плану музике позног романтизма; хроматизација хармонског тока, максимално проширење тоналитета и његова хипертрофија; атоналне епизоде музичког тока и њихов утицај на формалну окосницу композиција у позном романтизму. Музика композитора националних школа 19. века-основни стилски елементи на примерима из литературе; утицај фолклора на формалну организацију и хармонско-тонални план целине; национални романтизам у српској музици - опште одлике. Стилска многоликост музике 20. века - основне карактеристике мноштва стилова анализом примера из литературе; организација формалног, хармонског и тоналног плана у музици импресионизма, неокласицизма главног предмета; нови путеви хармонске организације у музици 20. века, експресионизам, атоналност, додекафонија; аналитичко сагледавање тенденција у музици 21. века; Семинарски рад 1: хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе позног романтизма Колоквијум 1: формална и хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе позног романтизма Семинарски рад 2: хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције композитора националних школа 19. века Колоквијум 2: формална и хармонска анализа композиције или става вишеставачне композиције из епохе неокласицизма

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Колоквијуми

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

40

Литература

Перичић, Властимир; Преглед развоја хармонских стилова; 1980; Факултет музичке уметности

Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом; 2005; Завод за уџбенике и наставна средства

Перичић, Властимир; Инструментални и вокално-инструментални контрапункт; 1987; Универзитет уметности

Деспић, Дејан; Хармонска анализа; 1975; Универзитет уметности

Перичић, Властимир, Сковран, Душан; Наука о музичким облицима; 1991; Универзитет уметности

Заткалик, Милош, Стамболић, Оливера; Реченица у тоналној и инструменталној музици; 2005; Факултет музичке уметности / Сигнатуре

Улехла, Лудмила; Импресионизам; 1989; Факултет музичке уметности