Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Милана Стојадиновић-Милић, редовни професор
др ум. Лазар Ђорђевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Игор Андрић, асистент
ма Дамјан Јовичин, асистент
ма Владица Микићевић, истраживач-приправник
ма Матеја Николић, истраживач-приправник
Услов
2OAAD1 - Музичка анализа 1 - одслушан и положен
Исход
Студент је стекао практично искуство у разумевању музичке литературе коју изводи препознавањем основних карактеристика композиција различитих стилских усмерења; Развијање додатних способности потребних за самостално и камерно музицирање, стручно, промишљено и креативно формулисање музичке идеје; способан је за основну практичну музичку креацију уз коришћење традиционалних техника и дигиталних технологија.
Циљ
Оспособљавање студената за разумевање музичке литературе коју изводе на главном предмету и камерној музици употпуњавањем претходно стечених знања из контрапункта, хармоније и музичких облика; Подстицање креативности и развијање инвентивности кроз практичан рад на изради задатака у писаној форми и извођачкој импровизацији; Стицање вештина у аналитичком препознавању посебних стилских елемената у грађи музичких композиција различитих стилских епоха; Стицање компетенције за стручан рад у различитим институцијама културе, медијима; примена стечених знања и вештина у различитим видовима музике у дигиталним технологијама
Садржај теоријске наставе
Упознавање стилских елемената музичког језика раног романтизма анализом примера из литературе (Шуберт, Шуман, Шопен); Основни принципи изградње целине и хармонско тонални план на примеру репрезентативних композиција ових аутора; Хармонске иновације раних романтичара; новине на тонално-формалном и модулационом плану музике раног романтизма; Креирање мелодијско-ритмичких мотива и хармонских прогресија по узору на рано-романтични стил, у писаној форми и практично свирањем на клавиру (гитари, харфи) и електронским клавијатурним инструментима; Свирање модулирајућих реченичних форми – са тоналним односима и смеровима модулација типичним за рани романтизам; Креирање једноставнијих немодулирајућих и модулирајућих периода на основи романтичарски проширеног тоналитета. Колоквијум 1: хармонска, формална, стилско-интерпретативна анализа облика песме композитора раног романтизма Упознавање стилских елемената музичког језика позног романтизма анализом примера из литературе (Берлиоз, Лист, Брамс, Франк,Вагнер, Малер...); Основни принципи изградње целине и хармонско тонални план на примеру репрезентативних композиција ових аутора; Хармонске иновације позних романтичара; Новине на тонално-формалном и модулационом плану музике позног романтизма; Креирање мелодијско-ритмичких мотива и хармонских прогресија по узору на позно-романтични стил, у писаној форми и практично свирањем на клавиру и електронским клавијатурним инструментима; Иновација на пољу форме у позноромантичном стилу –слободнији облици; Хроматизација хармонског тока, максимално проширење тоналитета и његова хипертрофија; атоналне епизоде музичког тока и њихов утицај на формалну окосницу композиција у позном романтизму; Хармонска импровизација: свирање карактеристичних хармонских обрта романтичарски проширеног тоналитета на клавиру (гитари, харфи) и електронским клавијатурним инструментима; Хармонска импровизација: свирање сложенијих тоналних промена (акценат на медијантном и поларном тоналном односу) у форми кратких „модулационих формула“ - са транспозицијом, на клавиру (гитари, харфи) и електронским клавијатурним инструментима; -Колоквијум 2: хармонска, формална и стилско-интерпретативна анализа композиције позноромантичарског репертоара Испит: одговори на питања из целокупног пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Перичић, Властимир; Кратак преглед развоја хармонских стилова; 1980; Београд, Факултет музичке уметности
Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом; 2005; Завод за уџбенике и наставна средства Београд
Перичић, Властимир:; Инструментални и вокално-инструментални кнтрапункт; 1987; Универзитет уметности,Београд
Деспић, Дејан; Хармонска анализа; 1975; Универзитет уметности, Београд
Перичић, Властимир, Сковран, Душан; Наука о музичким облицима; 1991; Универзитет уметности Београд