Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Милана Стојадиновић-Милић, редовни професор

др ум. Лазар Ђорђевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Игор Андрић, асистент

ма Дамјан Јовичин, асистент

ма Владица Микићевић, истраживач-приправник

Услов

2OAAC2 - Музичка анализа 2 - одслушан и положен

Исход

Студент је стекао практично искуство у разумевању музичке литературе коју изводи препознавањем основних карактеристика композиција различитих стилских усмерења; Развијање додатних способности потребних за самостално и камерно музицирање, стручно, промишљено и креативно формулисање музичке идеје; способан је за основну практичну музичку креацију уз коришћење традиционалних техника и дигиталних технологија.

Циљ

Оспособљавање студената за разумевање музичке литературе коју изводе на главном предмету и камерној музици употпуњавањем претходно стечених знања из контрапункта, хармоније и музичких облика; Подстицање креативности и развијање инвентивности кроз практичан рад на изради задатака у писаној форми и извођачкој импровизацији; Стицање вештина у аналитичком препознавању посебних стилских елемената у грађи музичких композиција различитих стилских епоха; Стицање компетенције за стручан рад у различитим институцијама културе, медијима; примена стечених знања и вештина у различитим видовима музике у дигиталним технологијама

Садржај теоријске наставе

Музика композитора националних школа 19. века-основни стилски елементи на примерима из литературе (акценат на стваралаштву композитора Руске националне школе (Глинка, Чајковски, Мусоргски)); Утицај фолклора на формалну организацију и хармонско-тонални план целине; Модална дијатоника, прожимање дура и мола, истоимених и паралелних, остале специфичне лествице (оријенталне, пентатонска, умањена, целостепена..) и њихов утицај на хармонску основу – тумачење на репрезентативним примерима из литературе; Импровизација краћих ритмичко-мелодијских и хармонских образаца у стилу музике националних школа на клавиру (гитари, харфи); Компоновање реченица и периода у стилу националних школа 19. века и њихова реализација у звучној лабораторији; Национални романтизам у српској музици - опште одлике - хармонски језик С. Ст. Мокрањца; -Колоквијум 1: хармонска, формална и стилско-интерпретативна анализа композиције аутора националних школа 19. века Стилска многоликост музике 20. века - основне карактеристике мноштва стилова анализом примера из литературе; организација формалног, хармонског и тоналног плана у музици импресионизма (на примеру Дебисија и Равела) неокласицизма (на примеру Прокофјева) и осталих аутора (Скрјабин, Стравински, Шостакович, Барток...); Нова улога хармоније у импресионизму, општа обележја музичког језика, специфичне лествичне основе и њихови хармонски "производи“, тоналне промене; Креирање реченица и периода у стилу импресионизма на клавиру (гитари, харфи) и електронским клавијатурним инструментима; Нови путеви хармонске организације у музици 20. века, експресионизам, атоналност, додекафонија; Рекапитулација погледа на судбину тоналитета - континуитет хипертрофије тоналитета од позног романтизма до 20.века; Аналитичко сагледавање тенденција у музици 21.века; Музички минимализам и постмодерна; Музика српских композитора 20-21. века; Одлике џеза; Систематизација пређеногградива -Колоквијум 2: хармонска, формална и стилско-интерпретативна анализа композиције 20. века (импресионизам, неокласицизам) Испит – одговори на питања из пређеног градива

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

40

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Домаћи задаци

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Перичић, Властимир; Кратак преглед развоја хармонских стилова,; 1987; Београд, Факултет музичке уметности;

Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом; 2005; Београд, Завод за уџбенике и наставна средства

Перичић, Властимир; Инструментални и вокално-инструментални контрапункт; 1987; Београд, Универзитет уметности

Деспић, Дејан; Хармонска анализа; 1975; Универзитет уметности Београд

Перичић, Властимир, Сковран, Душан; Наука о музичким облицима; 1991; Универзитет уметности, Београд

Кохоутек, Цтирад; Техника компоновања у музици 20.века; 1984; Универзитет уметности, Београд