Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Медић, доцент

Услов

Одслушан и положен двогодишњи курс предмета Хармонија, или трогодишњи курс Хармоније са хармонском анализом

Исход

Студент је овладао материјом на композиционо-технички начин и развио способности за изналажење креативних хармонских решења у датом стилском оквиру

Циљ

Обогаћење стечених знања и продубљавање суштинског познавања хармонског језика импресионизма

Садржај теоријске наставе

Тумачење хармонског садржаја одабраних дела, претежно клавирске литературе композитора импресионизма (Дебиси,Равел) и уочавање аналогија са традиционалним хармонским поставкама, као и дефинисање одступања од истих; одређење основа развоја хармонског мишљења и хармонских средстава; интервалска грађа сазвучја и њихови односи; слојевитост фактуре музичког тока као чинилац хармоније; линерна основа – лествичне структуре; вертикална организација музике; тоналност, модалност; основне модулационе ситуације; хармонске последице наслојавања тоналитета; Израда практичних вежби (задатака) у оквиру четворогласног хармонског става - задата мелодија сопрана и обележеног баса Захтеви на колоквијуму: Хармонска анализа одломка клавирске композиције (Дебиси, Равел), израда хармонског костура-компоновање сопранске мелодије и њена четворогласна хармонизација (на основу изведеног хармонског костура) Захтеви на писменом испиту: - хармонизација задате мелодије сопрана и обележеног баса, у стилу хармоније импресионизма; - компоновање краћег инструменталног става на основу задатог вишегласног мотива Усмени испит: одбрана писменог рада, одговор на питања из пређеног градива

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Домаћи задаци

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

20

Литература

Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом,; 2005; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд

Деспић, Дејан,; Контраст тоналитета; 1989; Универзитет уметности, Београд

Деспић, Дејан; Увод у савремено компоновање; 1991; Факултет музичке уметности, Београд

Кохоутек, Цтирад; Техника компоновања у музици XX века; 1984; Универзитет уметности, Београд

Перичић, Властимир; Развој тоналног система; 1968; Уметничка академија, Београд

Улехла, Лудмила; Импресионизам, (2. део Савремене хармоније); 1989; Факултет музичке уметности, Београд