Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Драгана Јовановић С., редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Драгана Јовановић С., редовни професор

др Маја Боснић, доцент

Услов

2OAAC1 - Музичка анализа 1 - одслушан и положен; 2OAAC2 - Музичка анализа 2 - одслушан и положен; 2OAAD1 - Музичка анализа 1 - одслушан и положен; 2OAAD2 - Музичка анализа 2 - одслушан и положен; 2OAAD3 - Музичка анализа 3 - одслушан и положен; Одслушан и положен двогодишњи или трогодишњи курс Музичке анализе

Исход

Студент је стекао основно знање стилске композиционе праксе од барока до двадесетог века. Оспособљен је за креативно коришћење базичних композиционих техника, као и за разумевање и савладавање процеса који обухвата формулисање музичке идеје, њен развој и њену реализацију у форми нотног записа за свој инструмент. Способан је за музичку креацију у датим стиловима уз коришћење традиционалних и дигиталних технологија.

Циљ

Стицање основних знања и способности потребних за почетно бављење самосталним уметничким радом на пољу стилски усмереног компоновања. Стицање компетенције за бављење радом у различитим институцијама културе и у медијима, као и у примени музике у дигиталним технологијама.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Подсећање на релевантна музичка, стилски разноврсна дела из солистичке и концертантне литературе за инструмент; Структуирање музичког материјала у бароку, класицизму, романтизму, импресионизму и новијим стилским правцима; Самостално креиран мотив, мотивски рад избором стила и тонског материјала; Конструисање реченичних структура и периода уз јасну свест о хармонији, полифонији и музичком облику; Рад на композицији једноставног облика песме: дводелног, троделног типа или прелазног облика; Импровизација на задатим мелодијским обрасцима - примена хармонског варирања као традиције романтизма; Рад на самосталним композицијама; Рад на нотографском запису композиција – у звучној лабораторији; Колоквијум: • Презентација краће инструментална композиција једноставног или слободног облика за инструмент соло, у стилу и извођачким захтевима по избору студента • Прецизан нотни запис композиције Импровизација на задатим хармонским обрасцима; Импровизација на задату мелодијску линију у басу; Анализа концерата који су на студентском репертоару; Импровизације на теме концерата; Компоновање сопствене каденце за задати концерт; Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду; Рад на нотографском запису каденци – по могуђству – дигиталном нотографијом Испитни захтев: • Једна каденца за концерт, по избору студента, стилски одговараућа концерту • Прецизан нотни запис каденце Практична настава Практична вежбања са студентима у компоновању, упућивање на најлогинија и најбоља решења

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

30

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Усмени испит

30

Литература

Перичић, Властимир; Кратак преглед развоја хармонских стилова; 1980; Универзитет уметности, Београд, 1970.

Кохоутек, Цтирад; Техника компоновања у музици 20. века; 1984; УУ, Београд