Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
Услов
2DAPM1 - Примењена музика 1 - одслушан; Нема
Исход
Студент је стекао знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у филмској уметности нашег времена. Оспособљен је за креативно учествовање у филмском пројекту било као композитор било као дизајнер звука.
Циљ
Стицање знања и способности потребних за професионално бављење композиторским радом на пољу филмске музике.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Предмет се бави примењеном (филмском) музиком као специфичним обликом музичке композиције, која је саставни део филма као уметничког дела – пројекта. Примењена музика – сврха и намена: учествује у успостављању атмосфере, истиче значајне драматуршке моменте, и доминантно утиче на емоционални статус гледаоца. Предмет обухвата упознавање са радом на анализи, избору и компоновању примењене музике. Такође, у оквиру предмета обрађују се најважније фазе организације овог стваралачког чина и одговара се на најважнија питања везана за њега. Рад на филмској музици. Шта га чини, којим редом ићи? Разговор са редитељем. Упознавање са сценариом и одређивање звучног потенцијала и звучног амбијента филма. Како компоновати музику за филм? Коју врсту музике писати? Ко изводи музику која се напише? Који су разлози присуства музике на одређеном месту у филму? Како одабрати тренутак када музика почиње и завршава? Практична настава Израда музике за изабране делове филма. Испитни захтев: Компонована и звучно реализована музика за изабране филмске сцене – инсерте.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Kaye, Deena & James Lebrecht; Sound and Music for the Theatre, 2nd edition ; 2000; Focal Press, Boston
Brown, Royal; Overtones and Undertones: Reading Film Music California; 1994; University of California Press
Bazelon, Irwin; Knowing the Score: Notes on Film Music; 1975; Van Nostrand Reinhold
Brophy, Philip; The World of Sound in Film; 1999; Sidney, AFTRS Publishing
Bruce, Donald Graham; Bernard Herrmann: Film, Music and Narrative; 1985; Michigan, Ann Arbor
Burt, G. ; The Art of Film Music; 1996; North Eastern University Press, Boston
Cooke, M.; A History of Film Music; 2008; Cambridge University Press
Egorova, Tatiana; Soviet Film Music: a historical survey; 1997; Amsterdam, Harwood Academic Publishing
Eisler, H. & T. Adorno; Composing for the Films; 1994; Athlone Press, London
Kalinak, Kathryn; Settling the score: music and the classical Hollywood Film; 1992; Wisconsin, University of Wisconsin Press
Karlin, Fred & Rayburn; Wright On the Track: A Guide to Contemporary Film Scoring; 1994; Schirmer Books, New York
Lack, Russell; 24 Frames Under: A buried history of film music; 1997; London, Quartet Books Ltd.
London, Kurt; Film music: A summary of the characteristic features of its history, aesthetics, technique; and possible developments; 1970; London, Arno Press
Manvell, Roger & John Huntley; The Technique of Film Music; 1975; Hastings House, London
Marks, Martin Miller; Music and the silent film: contexts and case studies; 1997; New York, Oxford University Press
McCarty, Clifford (ed). ; Film Music 1 & Film Music 2: History, Theory, Practice ; 1980; Garland Press. reprinted by Film Music Society
Powrie, Phil and Robynn Stilwell; Changing Tunes: the Use of Pre-existing Music in Film; 2006; Aldershot, Ashgate Publishing
Prendergast, R. M. ; Film Music: A Neglected Art; 1992; New York, W. W. Norton
Reay, Pauline; Music in Film: Soundtracks and Synergy; 2004; Auckland, Wallflower Press
Rona, Jeff; The Reel World: Scoring for Pictures; 2001; San Francisco, Backbeat Books