Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Марко Стојановић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Матија Анђелковић, асистент

Услов

нема

Исход

Судент је стекао знање из области технологије снимања музике потребних за посао музичког продуцента. Студент је оспособљен да на основу карактеристика звука инструмената и састава одаберу начин снимања, број и врсту микрофона, као и да сагледају утицај прве и најважније фазе снимања - поставке микрофона на квалитет снимка. Проширивање знања из области продукције музике. Студент је упознат са продукцијским поступцима који имају за циљ верно и квалитетно преношење звука на савремене медије. Студенти су оспособљени да критички сагледавају процес продукције музике и активно учествују у њему.

Циљ

Упознавање са технологијом снимања музике при чему се технологија посматра и као процес у продукцији музике и као студијска техника. Проширивање знања из области звука музичких инструмената и могућности његовог преношења до слушалаца. Упознавање са студијском аудио-техником и поступцима у обради боје, динамике и финалном миксу. Упознавање са специфичностима дигиталне музичке продукције и новим технологијама у области музичке режије.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Појам продукције музике, снимање као део продукције. Карактеристике звука - простирање, брзина, фреквенција, периода. Спектар периодичног и непериодичног звука, аликвоте – хармоници. Основе психоакустике: утицај гласноће на субјективан доживљај боје звука. Елементи звука музичких инструмената са аспекта продукције музике: транзијенти, тонови и шумови. Микрофони: принцип рада, подела према конструкцији и према усмерености. Поставка микрофона: поставка из даљине и поставка из близине. Улога музичког продуцента у избору и поставци микрофона за поједине инструменте. Звучници, студијски монитори и слушалице. Аудио ланац. Студијска техника: миксер, вишеканални снимач, рачунар Процес аналогног снимања музике: обрада боје, обрада динамике, додавање реверберације, ефекти Аналогни и дигитални звук. Процес дигиталног снимања музике, компјутерски систем. Ниво и динамички опсег коначног снимка: формални и неформални стандарди Карактеристике аналогних и дигиталних медија - трака, плоча, хард диск, компакт диск, двд. Стриминг и нове технологије. Практична настава Пролажење корз све поступке у продукцији музике: 1. Препродукција - упознавање са делом, припрема материјала, планирање снимања 2. Продукција - избор и поставка мирофона, рад са извођачима, снимање у студију и на терену (локацији), синхронизација и монтажа снимљеног материјала, микс музике. 3. Постпродукција - Анализа снимка, обрада снимљеног материјала и финализација (мастеринг) снимка. Колоквијум подразумева писмени тест, састављен од питања из области пређених наставних јединица. Писмени испит подразумева тест, саставњен од питања из области наставних јединица предмета. За излазак на испит, неопходно је да студент положи колоквијум.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

70

Литература

Петровић, Ђорђе; Снимање и продукција музике I; 1991; ФМУ, Београд

Нисбет, Алек; Снимање и обрада звука; 1990; Универзитет уметности у Београду

Huber, Miles David, Runstein E. Robert; Modern Recording Techniques Ninth Edition; 2018; Routledge, NY

Bruce, Bartlett; Stereo microphone techniques; 1991; Focal Press

Stanley, Alten; Audio in media, 10th edition; 2013; Wadsworth publishing

David Gibson; The art of mixing; 1997; Mix Books

Haigh Caroline, Dunkerley John, Rogers Mark; Classical Recording - A Practical Guide in the Decca Tradition,; 2020; Focal Press