Предмет
Исход
Свеобухватна припремљеност студената за рад на докторском уметничком пројекту. Способност примене стечених професионалних практичних и теоријских знања на највишем професионалном нивоу. Способност јасног, прегледног и структурисаног изражавања и уобличавања идеја и мисли. Креативна примена стечених професионалних искустава и развој критичког мишљења. Умеће обликовања убедљивог уметничког израза у корелацији са високим нивоом теоретизације и сублимисање иновативних увида и решења у домену композиционе праксе.
Циљ
Формирање теме докторског уметничког пројекта на основу детаљне анализе разноврсних аспеката савремене композиционе праксе. Избор адекватног поља уметничког рада и осмишљавање и промишљање начина и могућности теоријске експликације и контекстуализације композиторске праксе. Јасно дефинисање претпоставки и циљева уметничког истраживања, уз одговарајуће планирање методолошког процеса. Осмишљавање докторског уметничког пројекта усмереног ка доприносу развоју уметничке мисли у области композиције. Уводни део докторског уметничког пројекта прати обавезно теоријско образложење.
Садржај теоријске наставе
Израда образложења докторског уметничког пројекта и свеобухватна припрема за реализацију уметничког истраживања. Формирање експликације идеје уметничког пројекта и израда плана његове реализације. Дефинисање предмета и циља рада, са сврхом иновативног доприноса развоју уметничке и теоријске мисли у области композиционе праксе. Одређивање поетичких претпоставки и очекиваних резултата на основу креативног увида у разноврсне аспекте предочене проблематике. Детаљна анализа методолошких поступака и адекватан избор средстава уметничког истраживања. Уобличавање теме докторског уметничког пројекта и формирање теоријског оквира за експликацију уметничких поступака, као и позционирање уметничког рада у контексту савременог музичког језика.
Предиспитне обавезе
Опис
Нема предиспитних обавеза
Испитне обавезе
Опис
Нема испитних обавеза
Литература
Бенсон. Б.Е.; Тхе Импровисатион оф Мусицал Диалогуе: А Пхеноменологy Мусиц; 2003; Цамбридге Университy Пресс
Боргдорфф, Х.; Тхе Продуцтион оф Кноwледге ин Артистиц Ресеарцх. Ин Биггс, М. & Карлссон, Х. (Едс.), Тхе Роутледге Цомпанион то Ресеарцх ин тхе Артс (пп. 44-63); 2011; Лондон: Роутледге
Артистиц Ресеарцх ин Мусиц: Дисциплине анд Ресистанце, Јонатхан Импетт (ед.); 2017; Орпхеус Институте
Шуваковић, Мишко; Дискурзивна анализа; 2010; Орион арт и Катедра за музикологију Факултета музичке уметности, Београд
Коестлер, Артхур; Тхе Ацт оф Цреатион; 1990; Пенгуин Боокс, Лондон
Цреативе Ресеарцх ин Мусиц, Информед Працтице, Инноватион анд Трансценденце, Едитед БyАнна Реид, Неал Перес Да Цоста, Јеанелл Царриган; 2020; Неw Yорк, Роутледге
Сампсел, Лаурие Ј.; Мусиц Ресеарцх: А Хандбоок, Сецонд Едитион; 2013; Неw Yорк: Оxфорд Университy Пресс
Tijana Popović-Mlađenović; Muzičko pismo : muzičko pismo i svest o muzičkom jeziku sa posebnim osvrtom na avangardnu muziku druge polovine XX veka; 996; Beograd : CLIO
Соња Маринковић; Методологија научно-истраживачког рада у музикологији; 2008; Београд : Факултет музичке уметности ; Нови Сад : Матица српска
Umberto Eko,sa italijanskog prevela Mirjana Đukić-Vlahović; Kako se piše diplomski rad; 2000; Beograd : Narodna knjiga-Alfa