Предмет
Исход
Студент је стекао високи ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за пуно разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа - партитуре. Овладао је високим нивоом компоновања инструменталних композиција за симфонијски оркестар са или без хора или солиста.
Циљ
Стицање знања и способности потребних за високи ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на средњошколском нивоу.
Садржај теоријске наставе
Други став (или други део) композиције рађене у оквиру предмета Композиција са оркестрацијом за А) симфонијски оркестар или Б) симфонијски оркестар и хор или Ц) солистички инструмент или глас и симфонијски оркестар или други део сценског дела (чин опере, балета), за састав величине симфонијског оркестра - у трајању од најмање 6 минута.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Израда завршног рада
60
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Одбрана завршног рада
40
Литература
Xenakis, Iannis; Psappha; 1975; Paris, Salabert
Xenakis, Iannis; Achorripsis für 21 Spieler; 1957; Berlin, Bote & Bock
Stravinsky, Igor; The Firebird; 1911; Mainz, Schott Music
Stravinsky, Igor; Pulcinella; 1920; London, Chester Music Ltd.
Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes
Коњовић, Петар; Симфонијски триптихон; 1926; Рукопис
Bartok, Bela; 1. Konzert for piano and orchestra; 1926; Vienna, Universal Edition
Bartok, Bela; 2. Konzer for piano and orchestra; 1931; Vienna, Universal Edition
Debussy, Claude; La Mer; 1997; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties; 1912; Paris, Durand
Ravel, Maurice; Shéhérazade, Ouverture de féerie; 1920; Paris, Durand
Marić, Ljubica; Pesme prostora; 1956; Kassel, Furore Verlag
Marić, Ljubica; Vizantijski koncert; 1959; Kassel, Furore Verlag
Lutoslawski, Witold; Livre pour orchestre; 1968; Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Тајчевић, Марко; Четири духовна стиха; 1996; Београд, Удружење композитора Србије
Фрајт, Лудмила; Еклога за камерни оркестар; 2002; Удружење композитора Србије
Rimsky-Korsakov, Nikolay; Principles of Orchestration; 1950; New York, Dover Publications, Inc.
Berlioz, Hector. Richard Strauss (foreward); Treatise on Instrumentation; 1991; New York, Dover Publications, Inc.
Kennan, Kent and Donald Grantham; The Technique of Orchestration; 1996; New Jersey, Prentice-Hall
Piston, Walter; Orchestration; 1955; New York, W. W. Norton & Company
Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1978; Београд, Универзитет уметности