Факултет Музичке уметности
Предмет

Исход

Студент стиче знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за креативно коришћење различитих композиционих техника као и за разумевање и савладавање процеса који обухвата формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре. Оспосеобљен је за промишљање могућих даљих развоја музичког ”језика”.

Циљ

Студент стиче знања и способности потребне за професионално бављење самосталним уметничким радом на пољу композиције, као и компетенције за бављење педагошким радом у музичким и општеобразовним школама, у различитим институцијама културе и у медијима.

Садржај теоријске наставе

Самостална израда и одбрана завршног рада – други став (или део) композиције рађене у оквиру предмета Композиција 4, за ансамбл од 4 до 9 инструмената по слободном избору од којих најмање 4 морају бити мелодијски, у трајању од најмање 9 минута.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Израда завршног рада

60

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана завршног рада

40

Литература

Pärt, Arvo; Fratres for String Orchestra and Percussion; 1991; Vienna, Universal Edition

Benjamin, George; At First Light; 1982; London, Faber Music Ltd.

Ligeti, György; Requiem for choir and orchestra; 1965; Leipzig, C. F. Peters Ep 4841

Ligeti, György; Atmosphères; 1961; Vienna, Universal Edition UE 13590

Varèse, Edgard; Amériques; 1927; Vienna, Universal Edition

Poulenc, Francis; Concerto pour piano et orchestre; 1949; Paris, Durand-Salabert

Poulenc, Francis; Stabat Mater; 1950; Paris, Durand-Salabert

Gershwin, George; Piano Concerto in F; 1925; New York, United Artists Publishing

Stochausen, Karlheinz; Gruppen for 3 orchestras; 1957; Vienna, Universal Edition

Stochausen, Karlheinz; Kontakte for electronic sounds, piano and percussion; 1993; Kürten, Stockhausen Verlag

Христић, Стеван; Охридска легенда; 1980; Београд, Удружење композитора Југославије и Југоконцерт

Adler, Samuel; The Study of Orchestration; 1989; New York, W. W. Norton