Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Биљана Радовановић-Бркановић, редовни професор
Бојан Суђић, редовни професор
Услов
Уписане МАС Дириговање.
Исход
Студенти поседују знање и аналитичко и критичко мишљење из области методике наставе дириговања, имају темељан увид у наставни план и програм наставе дириговања, као и наставе хора и оркестра. Такође, владају вештинама преношења знања, практично ду оспособљени за држање наставе са развијеним креативним и интерактивним приступом
Циљ
Студенти познају наставни програм и сагледавају проблематику наставе дириговања у средњој музичкој школи; Створили су активни однос и креативни приступ према материји из наставног програма; Развијано им је интересовање за педагошки рад; Теоретски/методички и практично су оспособљени за одвијање наставе дириговања у средњој музичкој школи као и хора и оркестра у нижој и средњој музичкој школи. Такође, циљ програма је формирање наставног кадра из области дириговања, а према потребама образовног процеса у музичким школама.
Садржај теоријске наставе
Методика наставе дириговања подразумева активно повезивање знања и искуства из дириговања, познавања инструмената и технике свирања инструмената, основа оркестрације и познавања оркестарске литературе са стеченим знањима из осталих педагошких, музичко-педагошких предмета и психологије а све у циљу јачања интересовања за предмет Дириговање код ученика средњих музичких школа као и за њихово оспособљавање за вођење и организацију једноставних инструменталних ансамбала различитог састава. Испит се полаже у форми презентације семинарског рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Дробни, Ивана; Методичке основе вокално-инструменталне наставе; 2008; Завод за уџбенике, Београд
Schuller, Gunter; The Complete Conductor ; 2008; Оxфорд, Лондон
Demaree, Moses; The Complete Conductor; 1995; Prentice, London
Green, Elisabeth; The Modern Conductor ; 1969; Prentice, London