Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Александра Јовановић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Александра Јовановић, доцент
Исход
Примена разноврсних интерпретативних сазнања у циљу стварања креативне личности музичког педагога. Студенти овладавају знањем, техникама и практичним вештинама, чиме постају оснажени за даљи самостални рад.
Циљ
Проширивање постојећих знања о савременим стремљењима и сазнањима у области вокалне педагогије, са посебним фокусом на модалитете преношења и усвајања знања, као и на процес креирања инвидуалног плана рада са учеником / студентом; Оснаживање студената у процесу припреме за самосталну педагошку делатност и креативан рад; развијање способност осмишљавања писмених припрема и симулација часа; Упознавање студената са критеријумима вредновања знања.
Садржај теоријске наставе
ТЕМЕ ПРЕДАВАЊА: Холистички приступ техници и музичкој интерпретацији - Помоћна средства у настави соло певања - Методе наставе соло певања - Мотивација ученика - Усклађивање репертоара са индивидуалним потребама и могућностима ученика - Систем школовања соло певача и обавезе наставника соло певања - Каријерно планирање - Краткорочни и дугорочни циљеви у настави соло певања - Коришћење савремене литературе и других извора у настави соло певања ВЕЖБЕ: Заједничко анализирање релевантних видео, аудио и писаних материјала; самостално упознавање са унапред задатим материјалима; припрема презентација и писање краћих текстова на задату тему; рад са ученицима нижих и средњих музичких школа; рад са колегама са курса - симулација држања наставе соло певања. ИСПИТ: 1. Усмена одбрана методског концепта наставне јединице (задате у договору са студентом, у оквиру домаћих задатака на предмету). 2. Израда (20 бодова) и одбрана (10 бодова) семинарског рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
20
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Усмена одбрана методског концепта наставне јединице
30
Литература
Цвејић Никола; Савремени белканто; 1980; Универзитет уметности у Београду
Шпилер Бруна; Умјетност соло певања; 1972; Академија уметности у Сарајеву
Lhotka-Kalinski Ivo; Umetnost pjevanja; 1975; Muzička akademija Zagreb
Стаматовић-Николић Јелка; Соло певање; 1950; Просвета Београд
Claudia Friedlander; Complete Vocal Fitness: A Singer’s Guide to Physical Training, Anatomy, and Biomechanics; 2018; Rowman&Littlefield