Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Александар Сердар, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Александар Сердар, редовни професор
Исход
Исход предмета Базично познавање традиције учења Артура Шнабела у вези са организацијом интерпретатиовних аспеката музичког дела. Разумевање елемената путем којих се организују мелодија, хармонија и време, односно метро-ритмички аспект дела. Овладавање градивом и способност креативне примене стечених знања у матичној области студија.
Циљ
Циљ предмета Оспособљавање студената за кртичко промишљње питања савременог приступа интерпретацији на основу анализе теоријског наслеђа А. Шнабела
Садржај теоријске наставе
Садржај предмета Курс Аспекти савремене извођачке праксе обухвата предавања и дебате о следећим питањима: Први и други семестар: Традиција школе Т. Лешетицког (3), Наслеђе А. Шнабела (3) Општи принципи организације фразе (3), Организација мелодије (6), организација хармоније ( у интерпретативном смислу, 6), организација времена (6). Израда испитног рада (одабир теме, анализа примера, 3) Писмени испит подразумева питања из целог градива на која је потребно одговорити. Усмени испит: Подразумева одабир једног папира на коме су оформљене теме које студент треба представити и детаљно описати. Колоквијум садржи предавање студента о одабраној области. Колоквијум, писани и усмени део испита засновани су на информацијама из књиге "Уметност интерпретације"
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
60
Усмени испит
10
Литература
Konrad Wolff; The teaching of Artur Schnabel; 1972; New York, Praeger, 1972.
Александар Сердар; Уметност Интерпретације; 2023; Чигоја штампа и Музиколошки институт САНУ
Charles Rosen; The Classical Style; 1998; W.W.Norton & Company; New York, London
Christopher F. Hasty; Meter as Rhythm; 1997; Oxford University Press, New York
Cyr Mary and Reinhard G. Pauly; Performing Baroque Musique; 1992; Amedeus press, Portland, Oregon