Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Наташа Пенезић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Наташа Пенезић, доцент
Услов
Нема.
Исход
Познавање стваралаштва 20. и 21. века; разумевање савремене извођачке праксе; способност читања нестандардних партитура.
Циљ
Упознавање стваралаштва и извођачке праксе у 20. и 21. веку.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава: 1. Нови начини нотирања музике у 20. и 21. веку - фото-партитуре, вербалне, графичке и интерактивне партитуре 2. Увод у проширене технике свирања 3. Уметност педализације у 20. и 21. веку 4. Ка отвореном делу - о продору случаја у музичко дело 5. Историјски услови за настанак слободне импровизације 6. О уметности перформанса у 20. веку Семинарски рад:Прикази концерата или албума музике 20. и/или 21. века , Испит:концертно извођење дела која се спремају током семестра
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
Herman Danuzer; Glazba 20. stoljeća; 2007; Hrvatsko muzikološko društvo Zagreb
David Osmond -Smith; Luciano Berio, Two Interviews; 2009; Marion Boyars Publishers London
Тијана Поповић Млађеновић; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности
Richard Taruskin; Music in the Late Twentieth Century; 2010; Oxford University Press New York
Frederic Rzewski; Nonsequiturs. Writings and Lectures on Improvisation, Composition and Interpretation.; 2007; MusikTexte Koeln
Paulo de Assis; Experimental Affinities in Music; 2015; Leuven University Press
Martin Iddon; John Cage and David Tudor Correspondence on Interpretation and Performance; 2013; Cambridge University Press New York
Džon Kejdž; Džon Kejdž Radovj/tekstovi 1939-1979; 1981; SIC Beograd