Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Услов

2MDIP1 - Извођачка пракса у 20. и 21. веку 1 - одслушан и положен

Исход

Познавање стваралаштва 20. и 21. века; концертно извођење авангардних дела

Циљ

Упознавање стваралаштва и извођачке праксе у 20. и 21. веку.

Садржај теоријске наставе

Практична настава: 1. Нови начини нотирања музике у 20. и 21. веку - фото-партитуре, вербалне, графичке и интерактивне партитуре / преглед партитура, тумачење, дискусија 2. Проширене технике свирања - препарација клавира / нестандардни приступи свирању "класичних" инструмената 3. О продору случаја у музичко дело - преглед литературе 4. Фрее импро - гостовање импровизационих уметника, слушање звучних записа, разговор о проблемима импровизације у контексту образовних система, импровизовање на задате моделе... 5. Солистичко и колективно извођење дела насталих након 1950. године (Волф, Ржевски, Шнебел, Кејџ, Штокхаузен, Џонсон, Брајерс, Кагел, Монк, Крајдлер, Пизаро, Радовановић, Савић, Кираљ...) Практични испит: састоји се усмене презентације - истражавиње о композоиторима, делима и извођачима о којима је реч у току предавања (40 поена). Други део испита је извођење припремљених дела током семестра (40 поена)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

80

Литература

Tijana Popović Mlađenović; Muzičko pismo; 2015; Fakultet muzičke umetnosti Beograd

Herman Danuzer; Glazba 20. stoljeća; 2007; Hrvatsko muzikološko društvo Zagreb

Paulo de Assis; Experimental Affinities in Music; 2015; Leuven University Press

David Osmond-Smith; Luciano Berio, Two Interviews; 2009; Marion Boyars Publishers London

Frederic Rzewski; Nonsequiturs. Writings and Lectures on Improvisation, Composition and Interpretation.; 2007; MusikTexte

Richard Taruskin; Music in the Late Twentieth Century; 2010; Oxford University Press New York