Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Љиљана Вукеља, редовни професор

мр Марија Ђукић, редовни професор

др ум. Владимир Милошевић, редовни професор

др ум. Наташа Митровић, редовни професор

мр Милош Михајловић, редовни професор

мр Бранко Пенчић, редовни професор

др ум. Ненад Радић, редовни професор

др ум. Маја Рајковић, редовни професор

мр Александар Сердар, редовни професор

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

мр Лидија Станковић, редовни професор

др ум. Владимир Цвијић, редовни професор

мр Александар Шандоров, редовни професор

мр Јелена Јовановић-Петровић, ванредни професор

др ум. Александар Синчук, ванредни професор

мр Дејан Стошић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Љиљана Вукеља, редовни професор

мр Марија Ђукић, редовни професор

др ум. Владимир Милошевић, редовни професор

др ум. Наташа Митровић, редовни професор

мр Милош Михајловић, редовни професор

мр Бранко Пенчић, редовни професор

др ум. Ненад Радић, редовни професор

др ум. Маја Рајковић, редовни професор

мр Александар Сердар, редовни професор

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

мр Лидија Станковић, редовни професор

др ум. Владимир Цвијић, редовни професор

мр Александар Шандоров, редовни професор

мр Јелена Јовановић-Петровић, ванредни професор

др ум. Александар Синчук, ванредни професор

мр Дејан Стошић, ванредни професор

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Овладавање свим сегментима професионалних захтева неопходних за успешну и свеобухватну реализацију једног музичког дела. Владање иструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању

Циљ

Развој свих компонената музичке личности студента кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности комуникације и самосталности у раду.

Садржај теоријске наставе

Током целокупних основних академских студија студент мора да припреми и одсвира на испитима програм који обухвата следеће сегменте: 1. а) Три Шопенове етиде (изузев спорих), б) Једна Листова етида, в) Једна етида Рахмањинова или Скрјабина г) Једна етида модерног композитора (Дебиси, Стравински, Барток, Прокофјев, Скрјабин Оп. 65, Лигети . . .) УКУПНО 6 ЕТИДА; око 20 мин 2. а) Два прелудијума и фуге из ДТК; 10-15 минута. б) Једно веће барокно дело Баха или Хендла (свита, партита, токата, оргуљски прелудијум и фуга...); 10-25 минута. в) Две карактерно различите Скарлатијеве сонате; око 10 минута. УКУПНО 30 – 40 минута. 3. а) Једна класична соната (Хајдн или Моцарт или Клементи); 15-20 минута. б) Једна Бетовенова соната; 15-25 мин. в) Варијациони циклус (од класицизма до данас) - око 10 минута или друга Бетовенова соната 15-25 минута УКУПНО 40 – 60 мин 4. а) Једно или више дела Шопена (сет од 6 узастопних прелида из оп.28, сет мазурки, валцера, ноктурно, полонеза, скерцо, балада, соната...); минимум 10 минута. б) Једно или више дела Шуберта; минимум 10 мин. в) Једно или више дела немачких романтичара (Шуман, Брамс, Менделсон...); минимум 10 минута. г) Једно или више дела других романтичара – минимум 10 минута. УКУПНО минимум 40 мин. 5. а) Једно или више дела Дебисија или Равела; минимум 15 минута. б) Једно дело Скрјабина (опус, сет прелида, поема, соната...) или Рахмањинова (изузев етида); минимум 15 минута. в) Два дела, укупног трајања минимум 10 минута (или избор композиција различитих композитора представника стилова 20.века): једно дело писано до 1950.г. (изузев дела Дебисија, Равела или представника позног романтизма; могу дела Скрјабина после оп.53 или Шимановског после оп. 29 . . .), а друго дело писано после 1950.г. које не мора да се свира напамет. ц) Једно дело српског композитора; минимум 10 минута. УКУПНО минимум 50 минута 6. Клавирски концерт написан пре 1810. године; мин 25 мин Студент у договору са предметним професором сам креира испитни програм за сваки семестар на основним академским студијама у минималним трајању од по 30 минута, водећи рачуна да испуни свеукупне програмске захтаве. Клавирски концерти, максимално укупно три током ОАС, се подразумевају у неким сегментима наведених пропозиција (на пример - једно дело Шопена, дело немачког или других романтичара, дело Равела и тд).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

15

Активност на часу

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

70

Литература

Scarlatti, Domenico; Sonate, I свеска; 1980; New York: G. Schirmer

Bach, Johann Sebastian; Добро темперовани клавир, I свеска; 1986; Universal

Bach, Johann Sebastian; Добро темперовани клавир II свеска,; 1986; Universal

Haydn, Joseph; Сонате за клавир I свеска; 1980; Universal

Mozart, Wolfgang Amadeus; Сонате за клавир I свеска; 1980; Wiener Edition

Mozart, Wolfgang Amadeus ; Сонате за клавир II свеска; 1980; Wiener Edition

Beethoven, Ludwig van; Сонате за клавир I свеска,; 1952; Munhen, G. Henle Verlag

Beethoven, Ludwig van; Сонате за клавир II свеска,; 1952; Munhen, G. Henle Verlag

Schumann, Robert ; Samtliche Klavierwerke, Bd. I ; 1980; Universal

Brahms, Johannes ; Сабрана дела за клавир I свеска; 1984; Breitkopf

Liszt, Franz ; Сабрана дела за клавир I свеска; 1979; Leipzig: Edition Peters

Скрјабин, Александар; Етиде и прелиди; 1980; Музика

Прокофјев, Сергеј; Сабрана дела за клавир I свеска,; 1967; Музика

Debussy, Claude: ; Preludes, ; 1910; Durand

Mozart, Wolfgang Amadeus; Концерт за клавир и оркестар d-moll KV 466; 1963; Frankfurt, Peters

Mozart, Wolfgang Amadeus; Концерт за клавир и оркестар C-dur KV 467 ; 1980; Frankfurt, Peters

Mozart, Wolfgang Amadeus; Концерт за клавир и оркестар B-dur KV 595 ; 1964; Leipzig, Breitkopf und Hartel

Beethoven, Ludwig van; Концерт за клавир и оркестар бр. 3 c-moll; 1980; Leipzig, Peters

Beethoven, Ludwig van; Концерт за клавир и оркестар бр. 1 C-dur ; 1980; Leipzig, Peters

Beethoven, Ludwig van; Koncert za klavir i orkestar br. 2, B-dur; 1980; Leipzig, Peters