Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Услов

Нема.

Исход

Познавање и разумевање могућности интерпретације музичког дела из датог периода. Формирање критичког мишљења и склоности ка истраживачком раду из области музичког извођаштва.

Циљ

Упознавање са проблемима интерпретације музичког дела у контексту актуелних уметничких стилова и естетичких теорија од барока до данас.

Садржај теоријске наставе

Развој виртуозитета кроз векове - појам, значај, услови настанка, облици испољавања; Развој виртуозитета у 20. и 21. веку - нови виртуозитет/антивиртуозитет; Интелектуални виртуоз; Развој импровизације кроз векове; Слободна импровизација у 20. веку; Историјски информисана извођачка пракса; Аукторијална извођачка пракса Испитни захтев - писани рад од 5 стр.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

70

Литература

Žarko Cvejić; Ukroćeni virtuoz; 2016; Fakultet za medije i komunikacije Beograd

Tijana Popović Mlađenović; Muzičko pismo; 2015; Fakultet muzičke umetnosti Beograd

Paul Griffits; A Concise History of Modern Music (from Debussy to Boulez); 1978; Thames and Hudson London

Jim Samson; Virtuosity and the Musical Work; 2003; Cambridge University Press New York

Matthias Rebstock and David Roesner; Composed Theatre, Aesthetics, Practices, Processes; 2012; The University of Chicago Press

Janet K. Halfyard; Berio's Sequenzas, Essays on Performance, Composition and Analysis; 2016; Routledge, New York

Jean-Jacques Nattiez; Pierre Boulez, Orientations - Collected Writings; 1986; Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts

Renée Levine Packer and Mary Jane Leach; Gay Guerrilla, Julius Eastman and his Music; 2018; University of Rochester Press, New York

Gloag Kenneth; Postmodernism in Music; 2012; Cambridge University Press, New York

Steve Reich; Conversations; 2022; Hanover Square Press, Toronto

Richard Taruskin; On Letting the Music Speak for Itself; 1982; The Journal of Musicology, University of California Press. Vol. 1, No. 3

Jean-Jacques Nattiez; Boulez - Cage Correspondence; 1993; Cambridge University Press, New York

Paulo de Assis; Experimental Affinities in Music; 2015; Leuven University Press.

Paul Griffiths; Modern Music and After; 2010; Oxford University Press, Inc. New York