Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Небојша Максимовић, ванредни професор

Услов

Нема.

Исход

Познавање клавирске литературе и извођачке праксе у 20. веку.

Циљ

Упознавање са стваралаштвом и извођачком праксом у 20. веку.

Садржај теоријске наставе

1. Композитори-пијанисти у првој половини 20. века - Дебиси, Равел, Прокофјев, Стравински, Барток; 2. Ерик Сати - нова минијатура у клавирској литератури; 3. Друга бечка школа; 4. "Зеро хоур" - увод у историју пијанизма друге половине 20. века; 5. Серијализам - канонска дела; 6. Клавирска етида у 20. и 21. веку; 7. Минимализам и постминимализам; 8. Сонате совјетских композитора друге половине 20. века - Шнитке, Губајдулина, Устволскаја; 9. Клавир у музици 20. и 21. века - развој проширених техника свирања / извођачка пракса у камерном ансамблу Колоквијум - слушни тест бр. 1 (20 бодова), приказ 3 концерта музике 20. и/или 21. века по избору (30 бодова), активност на часовима (учествовање у дискусији о делима/композиторима, свирање предложених дела, усмена анализа изабраних извођења дела 20. века... 10 бодова) - укупно 60 бодова Практични испит:слушни тест бр. 2 (20 бодова), извођење композиције по избору (10 бодова) и тест провере знања из пређеног градива (10 бодова) - укупно 40 бодова

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

50

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

40

Литература

Тијана Поповић Млађеновић; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности Београд

David Burge; Twentieth-Century Piano Music; 2004; The Scarecrow Press Inc. Lanham Maryland

Paul Griffiths ; Modern Music and After; 2010; Oxford University Press New York

Charles Rosen; Arnold Schoenberg; 1996; The University of Chicago Press

Петар Селем; Нови Звук Избор текстова о сувременој музици; 1972; Накладни Завод Матице Хрватске Загреб