Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Растко Поповић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Растко Поповић, ванредни професор
Исход
Студент је усвојио теоријско и практично знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент познаје различите приступе у осмишљавању и реализацији наставних програма гудачких инструмената у средњим музичким школама и може да осмисли и изведе њихов садржај у виду писмених припрема, симулација часа и наставне праксе, а на основу наставних јединица у оквиру градива средњег музичког образовања и васпитања (I i II разред).
Циљ
Стицање неопходних теоријских и практичних знања из методике наставе гудачких инструмената у средњој музичкој школи. Савладавање проблематике рада са ученицима нижих разреда средње музичке школе.
Садржај теоријске наставе
Преглед савременог методско-инструктивног материјала намењеног настави у средњој музичкој школи према Правилнику о плану и програму наставе и учења уметничког образовања и васпитања за средњу музичку школу („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19 и 6/20). Анализа методско-инструктивног материјала (композиција предвиђених за први и други разред) са образлагањем методских јединица. Практичне одлике индивидуалне наставе: израда припреме за наставни час и дневника наставе, аналитички часови (студент-студент), демонстрациони часови (професор-студент), педагошка пракса - након угледних часова студент држи час ученику средње музичке школе (накнадна дискусија следи у оквиру групе). Испитни захтев: Практично извођење два наставна часа са ученицима гудачког инструмента, првог и/или другог разреда средње музичке школе. Захтев домаћих задатака: 15 изведених припрема за наставни час и 15 дневника одржаних наставних часова с анализом методских јединица.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Домаћи задаци
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Barret, Henry; The Viola. Complete Guide for Teachers and Students; 1978; Alabama: UAP
Bradetich, Jeff; Double Bass - The Ultimate Challenge; 2009; Music for all to hear
Brown, Clive; Classical and Romantic Performing Practice 1750-1900; 1999; Oxford: Oxford University Press
Mantel, Gerhard; Cello Technique. Tr. B. H. Thiem; 1995; Bloomington & Indianapolis: IUP
Menuhin, Yehudi and William Primrose; Violin and Viola; 1976; London: Macdonald and Jane's
Stowel, Robin; Early Violin and Viola; 2001; Cambridge: Cambridge University Press
Галамиан, Иван и Е. Грин; Принципи свирања на виолини; 2006; Београд: Студио Лирика
Јампољскиј, Израиљ Маркович; Основи виолинског прстореда; 1978; Сарајево: Свјетлост
Михаиловић, Дејан; Елементи виолинизма. Виолинска педагогија и Извођаштво; 2016; Београд: Студио Лирика
Пешић, Урош; Леополд Моцарт - наш савременик. Виолинска школа Леополда Моцарта у служби савременог виолинизма; 1999; Београд: Универзитет уметности
Разни аутори наведени у; Правилнику о плану и програму наставе и учења уметничког образовања и васпитања за средњу музичку школу - програм за гудачке инструменте - први и други разред; 2020; „Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19 и 6/20.
Хајдуковић, Мирјана; Музичко дело у настави виолине; 2005; Београд: Задужбина Андрејевић