Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Услов

2MEMS1 - Методичке специфичности наставе гудачких инструмената у средњој музичкој школи с практикумом 1 - одслушан

Исход

Студент је усвојио теоријско и практично знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент познаје различите приступе у осмишљавању и реализацији наставних програма гудачких инструмената у средњим музичким школама и може да осмисли и изведе њихов садржај у виду писмених припрема, симулација часа и наставне праксе, а на основу наставних јединица у оквиру градива средњег музичког образовања и васпитања.

Циљ

Стицање неопходних теоријских и практичних знања из методике наставе гудачких инструмената у средњој музичкој школи. Савладавање проблематике рада са ученицима средње музичке школе.

Садржај теоријске наставе

Преглед савременог методско-инструктивног материјала намењеног настави у средњој музичкој школи према Правилнику о плану и програму наставе и учења уметничког образовања и васпитања за средњу музичку школу („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19 и 6/20). Анализа методско-инструктивног материјала (композиција предвиђених за трећи и четврти разред) са образлагањем методских јединица. Практичне одлике индивидуалне наставе: израда припреме за наставни час и дневника наставе, аналитички часови (студент-студент), демонстрациони часови (професор-студент), педагошка пракса - након угледних часова студент држи час ученику средње музичке школе (накнадна дискусија следи у оквиру групе). Испитни захтев: Практично извођење два наставна часа са ученицима гудачког инструмента, трећег и/или четвртог разреда средње музичке школе. Захтев домаћих задатака: 15 изведених припрема за наставни час и 15 дневника одржаних наставних часова с анализом методских јединица.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Домаћи задаци

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

40

Литература

Barret, Henry; The Viola. Complete Guide for Teachers and Students; 1978; Alabama: UAP

Blum , David; Casals and the art of interpretation; 1977; London: Heinemann

Bradetich, Jeff; Double Bass - The Ultimate Challenge; 2009; Music for all to hear

Brown, Clive; Classical and Romantic Performing Practice 1750-1900; 1999; Oxford: Oxford University Press

Fischer, Simon; Basics; 2007; London: Peters Edition Limited

Kennaway, George; Playing the Cello, 1780-1930; 2014; Farnham and Burlington: Ashgate Publishing

Mantel, Gerhard; Cello Technique. Tr. B. H. Thiem; 1995; Bloomington & Indianapolis: IUP

Menuhin, Yehudi and William Primrose; Violin and Viola; 1976; London: Macdonald and Jane's, 1976

Stowel, Robin; Early Violin and Viola; 2001; Cambridge: Cambridge University Press

Галамиан, Иван и Е. Грин; Принципи свирања на виолини; 2006; Београд: Студио Лирика

Јампољскиј, Израиљ Маркович; Основи виолинског прстореда; 1978; Сарајево: Свјетлост

Михаиловић, Дејан; Елементи виолинизма. Виолинска педагогија и Извођаштво; 2016; Београд: Студио Лирика

Пешић, Урош; Леополд Моцарт - наш савременик. Виолинска школа Леополда Моцарта у служби савременог виолинизма; 1999; Београд: Универзитет уметности

Разни аутори наведени у; Правилнику о плану и програму наставе и учења уметничког образовања и васпитања за средњу музичку школу - програм за гудачке инструменте; 2020; Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19 и 6/20

Хајдуковић, Мирјана; Музичко дело у настави виолине; 2005; Београд: Задужбина Андрејевић