Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Услов

2OEMG1 - Методика наставе гудачких инструмената 1 - одслушан и положен; 2OEMG2 - Методика наставе гудачких инструмената 2 - одслушан и положен; 2OEMG3 - Методика наставе гудачких инструмената 3 - одслушан и положен; 2OEMG4 - Методика наставе гудачких инструмената 4 - одслушан и положен

Исход

Студент је усвојио теоријско и практично знање, и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент има потпуну представу о систему васпитно-образовног процеса, педагошким теоријама и методама почетне инструменталне наставе. Студент познаје различите приступе у примени и осмишљавању наставног материјала за почетно учење гудачких инструмената.

Циљ

Стицање неопходних теоријских и практичних знања из методике наставе гудачких инструмената. Савладавање проблематике рада са почетницима - ученицима припремног разреда и нижих разреда основне музичке школе (први циклус).

Садржај теоријске наставе

Проблематика рада са ученицима основне музичке школе. Преглед важећег наставног плана и програма основног музичког образовања и васпитања у РС са специфичним циљевима, оперативним задацима наставе гудачких инструмената, исходима образовања, садржајем наставе и препорученом литературом за први циклус - нижи разреди. Преглед савременог методско-инструктивног материјала намењеног почетној настави гудачких инструмената (примери уџбеника, педагошког репертоара, нотни примери, аудио-визуелни материјал). Израда сопственог педагошког приручника за почетну наставу гудачких инструмента (на основу постојећих уџбеника и приручника) са методском анализом примера. Испитни захтев: Усмено одговарање на три испитна питања базирана на заступљеним наставним областима и јединицама. Захтев на колоквијуму: Решавање теста кратких питања (комбиновани тест присећања и допуњавања, и тест вишеструког избора) базираног на пређеном градиву и задатој литератури. Захтев семинарског рада: Састављање кратког педагошког приручника задатог садржаја за почетну наставу гудачког инструмента (на основу постојећих уџбеника и приручника) уз израду методских упутстава.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

15

Семинари

15

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Семинари

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

35

Литература

Галамиан, Иван и Е. Грин; Принципи свирања на виолини; 2006; Београд: Студио Лирика

Дробни, Ивана; Методичке основе вокално-инструменталне наставе; 2008; Београд: Завод за уџбенике

Михаиловић, Дејан; Елементи виолинизма. Виолинска педагогија и Извођаштво; 2016; Београд: Студио Лирика

Разни аутори педагошке и уметничке литературе наведени у; Правилник о плану и програму наставе и учења за основно музичко образовање и васпитање (наставни програми за гудачке инструменте - први и други разред основне школе); 2019; Службени гласник РС бр. 88/17, 27/18 – др. закон и 10/19

Смоловић, Емина; Методика почетне наставе виолине; 2008; Београд: Академија лепих уметности

Хајдуковић, Мирјана; Музичко дело у настави виолине; 2005; Београд: Задужбина Андрејевић