Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Услов

2OEMG1 - Методика наставе гудачких инструмената 1 - одслушан и положен; 2OEMG2 - Методика наставе гудачких инструмената 2 - одслушан и положен; 2OEMG3 - Методика наставе гудачких инструмената 3 - одслушан и положен; 2OEMG4 - Методика наставе гудачких инструмената 4 - одслушан и положен; 2OEMG5 - Методика наставе гудачких инструмената 5 - одслушан; 2OEMG6 - Методика наставе гудачких инструмената 6 - одслушан

Исход

Студент је усвојио теоријско и практично знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент познаје различите приступе у осмишљавању и реализацији наставних програма гудачких инструмената у основним музичким школама и може да осмисли и изведе њихов садржај у виду писмених припрема и симулација часа, на основу наставних јединица у оквиру градива основног музичког образовања и васпитања (I - VI или I - IV разред).

Циљ

Стицање неопходних теоријских и практичних знања из методике наставе гудачких инструмената. Савладавање проблематике рада са ученицима основне музичке школе (први и други циклус).

Садржај теоријске наставе

Проблематика рада са ученицима основне музичке школе. Преглед савременог методско-инструктивног материјала намењеног настави основној музичкој школи према Правилнику о плану и програму наставе и учења за основно музичко образовање и васпитање (наставни програми за гудачке инструменте). Службени гласник РС бр. 88/17, 27/18 – др. закон и 10/19. Анализа методско-инструктивног материјала (етида и комада за други циклус) са образлагањем методских јединица. Практичне одлике индивидуалне наставе - аналитички часови (студент-студент) и демонстрациони часови (професор-студент). Израда припреме за наставни час. Педагошка пракса - након угледних часова студент држи час ученику основне музичке школе (накнадна дискусија следи у оквиру групе). Испитни захтев: Усмено одговарање на три испитна питања базирана на заступљеним наставним областима и јединицама. Захтев на колоквијуму: Решавање теста кратких питања (комбиновани тест присећања и допуњавања, и тест вишеструког избора) базираног на пређеном градиву и задатој литератури. Захтев семинарског рада: Састављање збирке и израда методских анализа 12 етида, 3 комада и једне сонатне форме за наставу гудачког инструмента - други циклус ОМШ.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

15

Семинари

15

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Семинари

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

35

Литература

Дробни, Ивана; Методичке основе вокално-инструменталне наставе; 2008; Београд: Завод за уџбенике

Галамиан, Иван и Е. Грин; Принципи свирања на виолини; 2006; Београд: Студио Лирика

Михаиловић, Дејан; Елементи виолинизма. Виолинска педагогија и Извођаштво; 2016; Београд: Студио Лирика

Разни аутори педагошке и уметничке литературе наведени у; Правилник о плану и програму наставе и учења за основно музичко образовање и васпитање (наставни програми за гудачке инструменте); 2019; Службени гласник РС бр. 88/17, 27/18 – др. закон и 10/19.

Смоловић, Емина; Методика почетне наставе виолине; 2008; Београд: Академија лепих уметности

Хајдуковић, Мирјана; Музичко дело у настави виолине; 2005; Београд: Задужбина Андрејевић