Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Панта Величковић, редовни професор
мр Дејан Млађеновић, редовни професор
мр Немања Марјановић, ванредни професор
мр Љубомир Милановић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Панта Величковић, редовни професор
мр Дејан Млађеновић, редовни професор
мр Немања Марјановић, ванредни професор
мр Љубомир Милановић, ванредни професор
Исход
Усвајање и способност примене теоретских знања и практичних вештина у раду са ученицима ниже школе. Примена разноврсних знања и интерпретативних сазнања у циљу стварања креативне личности музичког педагога
Циљ
Образовање професионалних музичара оспособљених за рад у педагогији. Савладавање проблематике преношења знања и вештина, рад на нивоима и елемнтима наставног процеса. Припрема за рад са на настави виоле у средњој музичкој школи.
Садржај теоријске наставе
Предавања се састоје из излагања наставника о појединачним компонентама свирања на виоли и демонстрацији методологије држања часа. Одабир ученика, одређивање професионалних предиспозиција и узраста кандидата. Особености рада са почетницима. Основни задаци почетне наставе, садржај првих часова наставе, ниво техничких могућности ученика, организација и смер даље наставе, стварање навике рада на тону, техници, уметничкој интерпретацији. Проверавање пређеног материјала почетника, предавање нових знања и њихово утврђивање, одређивање задатака. Принципи и организација самосталног рада ученика. Вежбе: уз помоћ наставника студент држи час колеги примењујући научено. Третирају се технички и музички проблеми са којима се суочава сваки будући наставник виоле. Ради се основна поставка леве и десне руке , проблематика постизања јасне координације слуха ума и покрета , пореде се различити принципи почетних школа за виолину/виолу, и обрађују техничке вежбе за узраст ниже музичке школе. Анализа педагошких и инструменталних захтева у појединим делима. УУсмени испит се састоји из одговарања на два питања из пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
30
Литература
Sitt, Hans; Bratschenschule ; 1942; Leipzig Peters
Suzuki; Viola School, vol. 1-4 A (D. Preucil) ; 1992; Summy-Birchard
Volmer, Berta ; Bratschenschule, Teil 1,2.; 1972; Schott
Kayser, Heinrich Ernst ; Neue Schule für Viola op. 54 ; 1919; Cranz
Bruni, Antonio Bartolomeo; Méthode pour Alto-Viola contenant les principes de cet instrument suivis de 25 études ; 1988; Boosy &Hawkes
Barber, Samuel ; Doppelgriff-Studien, Skalen und Arpeggien. Band 1,2; 1968; Verl.n.erm
Schradieck, Henry ; Schule der Violatechnik (B). Heft 1,2,3. Orig. für Vl. ; 1963; Schirmer
Flesch, Carl; Das Skalensystem. (Ch. Karmann) ; 1994; C.Fischer
Primrose, Wiliam ; The art and practice of scale playing on the viola ; 1954; Mills
Wohlfahrt, Franz ; 60 Etuden, op. 45, Heft 1,2. (B) Orig. für Vl ; 1970; Peters, Leipzig
Kreutzer, Rodolphe ; 42 Etuden (B) Orig. für Vl ; 1950; Schirmer
Kreuz, Emil ; The Violist, op. 13. Mit Klav. I. 12 Sehr leichte Stücke ; 1981; Augener Ltd, London
Tartini, Giuseppe ; Die Kunst der Bogenführung. 50 Variationen über eine Gavotte von Corelli. (B) Orig. für Vl ; 1931; World Publications
Corelli, Archangello ; Adagio et Allegro; 1951; Bruxelles, Georges Oertel