Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор

мр Марко Јосифоски, редовни професор

мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор

др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор

др ум. Марија Мисита, ванредни професор

мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор

др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор

др ум. Душан Панајотовић, доцент

др ум. Драган Средојевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор

мр Марко Јосифоски, редовни професор

мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор

др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор

др ум. Марија Мисита, ванредни професор

мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор

др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор

др ум. Душан Панајотовић, доцент

др ум. Драган Средојевић, доцент

Услов

нема

Исход

Усвајање и способност примене теоретских знања и практичних вештина у раду са ученицима ниже школе. Примена разноврсних знања и интерпретативних сазнања у циљу стварања креативне личности музичког педагога.

Циљ

Образовање професионалних музичара оспособљених за рад у педагогији. Савладавање проблематике преношења знања и вештина, рад на нивоима и елемнтима наставног процеса.Припрема за рад на настави виолине у нижој музичкој школи .

Садржај теоријске наставе

Предавања се састоје из излагања наставника о појединачним компонентама свирања на виолини и демонстрацији методологије држања часа. Одабир ученика, одређивање професионалних предиспозиција и узраста кандидата.Особености рада са почетницима. Основни задаци почетне наставе, садржај првих часова наставе, ниво техничких могућности ученика, организација и смер даље наставе, стварање навике рада на тону, техници, уметничкој интерпретацији. Проверавање пређеног материјала почетника, предавање нових знања и њихово утврђивање, одређивање задатака. Принципи и организација самосталног рада ученика. Вежбе: На часу студент држи час колеги .Третирају се технички и музички проблеми са којима се суочава сваки будући наставник виолине. Ради се основна поставка леве и десне руке , проблематика постизања јасне координације слуха ума и покрета , пореде се различити принципи почетних школа за виолину, скале, техничке вежбе, етиде, комади и концерти за узраст ниже школе. Анализа педагошких и инструменталних захтева у појединим делима. Усмени испит се састоји из одговарања на два питања из пређеног градива

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Galamian, Ivan ; Scale and arpeggio exercises, part I; 1963; Galaxy Music Corporation New York

Гилельс, Елисавета; Ежедневные упражнения скрипача; 1985; Москва Свесоюзное издательство, Советский композитор

Flesch, Carl ; Das Skalensystem ; 1953; Ries Erler, Berlin

Brinkmann, H.A George ; Lagen Schule - Heft I; II ; 1957; Pro musica Verlag Leipzig

Григорян, А. Г.; Начальлая школа игры на скрипке; 1989; Свесоюзное издательство

Стојановић, Петар; Основна школа за виолину И- ИВ свеска; 1963; Просвета, Београд

Maia Bang ; Violin Method provided with Original Exercises and Suggestions by Leopold Auer in 7 parts ; 1925; Carl Ficher, New York

Фортунатов, Константин Александрович; Избор етида за виолину, 1. свеска; 1987; Нота Књажевац

Kayser, Heinrich Ernst; Op. 20 – 36 Elementar – Etüden ; 1962; London, Bosworth & Co.Bruxelles B. & Co.15240

Kreutzer, Rudolf ; Etüdes ; 1991; Universal

Wohlfahrt, Franz ; Etüde Op. 45 ; 1982; Atlanic Coast Publiching Ine ©

Николић, Петар; Кончертино Г дур; 1975; Нота, Књажевац

Küchler, Ferdinand ; Konzert Op.15; 1967; Peters, Leipzig

Vivaldi, Antonio ; Koncerto a minore ; 1972; Ricordi

Accolay, Jean-Baptiste ; Концерт а мол; 1956; Polskie Widawnictwo Muzucke