Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор
мр Марко Јосифоски, редовни професор
мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор
др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор
др ум. Марија Мисита, ванредни професор
мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор
др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор
др ум. Душан Панајотовић, доцент
др ум. Драган Средојевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор
мр Марко Јосифоски, редовни професор
мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор
др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор
др ум. Марија Мисита, ванредни професор
мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор
др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор
др ум. Душан Панајотовић, доцент
др ум. Драган Средојевић, доцент
Услов
2SEMN1 - Методика наставе виолине 1 - одслушан
Исход
Усвајање и способност примене теоретских знања и практичних вештина у раду са ученицима ниже школе. Примена разноврсних знања и интерпретативних сазнања у циљу стварања креативне личности музичког педагога.
Циљ
Образовање професионалних музичара оспособљених за рад у педагогији. Савладавање проблематике преношења знања и вештина, рад на нивоима и елемнтима наставног процеса.Припрема за рад са на настави виолине у средњој музичкој школи. Усмени испит се састоји од одговарања на два питана из пређеног градива
Садржај теоријске наставе
Предавања се састоје из излагања наставника о појединачним компонентама свирања на виолини и демонстрацији методологије држања часа. Третирају се технички и музички проблеми са којима се суочава сваки будући наставник виолине Анализира се и прорађује градиво за виолину средње школе (скале, техничке вежбе, етиде, комади, сонате и концерти) засновано на усавршавању технике свирања кроз методе савлађивања двохвата, акорада, пасажа, флажолета и виртуозних потеза гудалом. Ради се на осамостаљивању ученика у раду и на формирању уметничке личности. Анализа педагошких и инструменталних захтева у појединим делима.На часу вежби, уз помоћ наставника студент држи час колеги. Анализа педагошких и инструменталних захтева у појединим делима. Усмени испит се састоји из одговарања на два питања из пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
60
Литература
Михаиловић, Дејан; Елементи виолинизма; 1985; Универзитет уметности, Београд
Мирковић Радош Ксенија; Психологија музичких способности; 1998; Завод за уџбенике и наставна средства
Ševčík, Otokar ; Doppelgriff - Vorstudien Op.9 ; 1914; Bosworth & Co.
Ševčík, Otokar ; Lagenwechsel u. Tonleiter.Vorstudien Op.8 ; 1901; Bosworth & Co., Wien
Flesch, Carl ; Das Skalensystem ; 1953; Ries Erler, Berlin
Гилельс, Елисавета; Ежедневные упражненя скрипача; 1985; Москва Свесоюзное издателльство, Споветский композитор
Крейцер, Р.; Етюды; 1991; Москва, "Музыка"
Dancla,Jean Baptiste Dancla ; Etüden op. 73 ; 1954; Peters, Leipzig
Ямпольский, Т; Изабранные упражнения для скрипки; 1988; Москва, "Музыка"
Haendel, Georg Friedrich ; Sonaten für Violine und Klavier; 1962; Peters
Schubert, Franz Sonatine op. 62; Sonatine op. 62; 1958; Peters2747 a/b 1
Bach, Johann Sebastian ; Sonaten und Partiten für Violine solo ; 1948; New York,Peters
Mozart, Wolfgang Amadeus ; Violinkonzert KV 216; 1968; Wien, Universal
Група аутора; Violin Pieces, Composed by Various; 1998; Ashley Mark Publishing Company
Ивановић, Миливој; Jugoslovenski autori, dela za violinu i klavir ; 1968; издање аутора