Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Тијана Милошевић, доцент
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, један већи и један мањи соло концертмајстора
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Tchaikovsky, Peter Ilich ; The Swan Lake ballet; 1951; Broude Brothers, New York
Berlioz, Hector; Symphonie Fantastique; 1933; Edwin F. Kalmus, NewYork,
Bruckner, Anton; Symphony No. 8; 1912; Ernst Eulenburg, Leipzig,
Mahler, Gustav ; Symphony No 5; 1904; Peters, Leipzig,
Wagner, Richard; TristanundIsolde; 1912; C. F. Peters, Leipzig
Чайко́вский, Пётр Ильи́ч; Ромео и Џульетта; 1950; Музгиз, Москва
Strauss, Richard ; Till Eulenspiegel; Orchestral excepts; 1967; International music company
Stravinski, Igor ; La Sacre du primtemps; 1983; London: Boosey & Hawks
Britten, Benjamin; Young Persons Guide to the Orchestra; 1946; Boosey & Hawkes, London