Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Слободан Герић, редовни професор
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, два већа сола вође деонице
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Stravinsky Igor; Pulcinella; 1966; Boosey&Hawkes
Beethoven, Ludwig van; Symphony No.9 op.125 ; 1863; Breitkopf und Härtel
Bruckner, Anton; Symphony No.9; 1960; E.F. Kalmus
Wagner, Rihard ; Ein Heldenleben Op.40; 1899; Leipzig: F.E.C. Leuckart
Massmann-Reinke ; Orghestral excerpts for doublebass ; 1956; New York, Internacional Music Company
Драшкоци и Печевски; Оркестарске студије за контрабас; 1979; Нота Књажевац