Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Маја Милановић, ванредни професор

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.

Садржај теоријске наставе

Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, два већа сола вође деонице

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

30

Активност на часу

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

40

Литература

Tchaikovsky, Peter Ilich ; The Swan Lake Ballet; 1951; Broude Brothers, New York

Mahler, Gustav; Symphony no.1 ; 1967; Universal Edition

Bruckner, Anton; Simphonie No. 5; 1896; Wien: United editions

Strauss, Rihard ; Don Juan ; 1979; Dover Publications

Vieland ; Orchestral Excerpts for Viola Vol. 1 - 3 ; 1997; INTERNATIONAL MUSIC COMPANY NWC