Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Сандра Белић, редовни професор
др ум. Дејан Божић, редовни професор
др ум. Драган Ђорђевић, редовни професор
др ум. Срђан Сретеновић, редовни професор
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, два већа сола вође деонице
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
César Franck; Symphonie pour Orchestre en Ré mineur; 1890; J. Hamelle, Paris,
Mahler, Gustav; Symphony No 5; 1904; C. F. Peters, Leipzig
Bartók, Béla; Music for Strings, Percussion and Celesta ; 1939; Boosey&Hawkes, NewYork
Tchaikovsky, Peter Ilich; The Swan Lake ballet; 1951; Broude Brothers, New York
Wolf, Juergen ; Orchester studien: Violoncello herausgegeben von Jurgen Wolf ; 1953; Peters, Leipzig
Dvořák, Antonín ; Cello Concerto in A major, B.10; 1975; Editio Supraphon