Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Панта Величковић, редовни професор
мр Дејан Млађеновић, редовни професор
мр Немања Марјановић, ванредни професор
мр Љубомир Милановић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Катарина Радојичић-Фиревски, самостални уметнички сарадник
др ум. Неда Хофман-Сретеновић, самостални уметнички сарадник
Исход
Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног виолистичког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за виолу и изграђивање индивидуалности виолисте кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај теоријске наставе
Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Испитни програм: два става из соната или партита за соло виолину Јохана Себастијана Баха, или прва два става из свита за виолончело соло Јохана Себастијана Баха, комад по избору, велика соната. Програм се изводи напамет, изузев сонате. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти усавршавају у заједничком музицирању и музичкој комуникацији, савладавајући интерпретативне проблеме, и проблеме везане за свирање у ансамблу. Најмање једном се организује јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Обавезно присуство на најмање три концерта студената гудачких инструмената.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Hindemith, Paul ; Meditation aus "Nobilissima Visione" ; 1966; Schott
Hindemith, Paul ; Trauermusik ; 1964; Peters
Schumann, Robert ; Märchenbilder, op. 113 ; 1956; Boosey and Hawkes
Bruch, Max ; Romansa za violu i orkestar (klavir) ; 1992; Peters
Čajkovski, Petar Iljič ; Nocturno ; 1993; Walter Wollenweber PE. WW0901A
Weber, Carl Maria von ; Andante and Rondo Hungarese ; 1938; Mainz, Schott
Glinka, Michael ; Sonate, in d, 1835. Unvollendet (W. Borissowsky) ; 1961; Mus. Rara
Stamitz, Karl ; Sonate, in B. (W. Primrose - W. Lebermann) ; 1969; Schott
Martinu, Bohuslav ; Sonate Nr. 1 ; 1955; Associated Music Publishers
Bach, Johann Sebastian ; Svite za violoncelo (violu) solo ; 1994; London: Peters
Mendelssohn-Bartholdy, Felix ; Sonate, in c, 1824 ; 1966; Deutscher Verl. f. Mus.
Schubert, Franz; Sonata arpeggione ; 2000; Petres
Brahms, Johannes ; Scherzo za violinu (violu) i klavir ; 1999; Peters
Hummel, Johann Nepomuk ; Fantasie ; 1951; Musica Rara, London
Enescu, George ; Concertpiece in F (Enoch); 1908; Masters Music Publications Inc (MT. M1110-SET)
Schumann, Robert ; Adagio and Allegro ; 1972; Leipzig, Peters
Marais, Marin ; Suite, in D (D. Dalton) ; 1964; Peters, N. Y.