Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор
мр Марко Јосифоски, редовни професор
мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор
др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор
др ум. Марија Мисита, ванредни професор
мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор
др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор
др ум. Душан Панајотовић, доцент
др ум. Драган Средојевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Уки Лаури Алекси Оваскаинен, самостални уметнички сарадник
мр Ивана Павловић, самостални уметнички сарадник
ма Сања Петковић, самостални уметнички сарадник
Катарина Хаџи-Антић Татић, самостални уметнички сарадник
мр Дејана Краварушић-Бајић, виши уметнички сарадник
ма Никола Зарингер, уметнички сарадник
ма Уна Станић, истраживач-приправник
ма Милош Стевановић, истраживач-приправник
Исход
Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, ндивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширујурепертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног виолинистичког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за виолину и изграђивање индивидуалности виолинисте кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај теоријске наставе
Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Испитни програм: прва два става из соло сонате или Чакона из Партите у де молу Јохана Себастијана Баха, виртуозни комад, соната за виолину и клавир настала у периоду од Л. В. Бетовена до данас, и једно дело 20. или 21. века. Програм се изводи напамет, изузев сонате. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти усавршавају у заједничком музицирању и музичкој комуникацији, савладавајући интерпретативне проблеме, и проблеме везане за свирање у ансамблу. Најмање једном организује се јавни наступ који може бити и у оквиру класе. Обавезно присуство на најмање три концерта студената гудачких инструмената.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Концертна пракса
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
70
Литература
Bach, Johann Sebastian ; Sonaten und Partiten für Violine solo; 1948; New York, Peters
Beethoven, Ludwig van ; Sonate für Violine und Klavier ; 1962; Budapest, Edito Musica
Брамс, Иоганнес; Сонатьі для скрипки и фортепиано; 1977; Москва "Музика"
Debussy, Claude ; Sonate pour violon et piano ; 1917; Paris, Durand
Прокофьев, Сергей; Сонатьа Но. 1 для скрипки и фортепиано, соч. 80; 1976; Москва "Музика"
Прокофьев, Сергей; Сонатьа Но. 2 для скрипки и фортепиано, соч. 94бис; 1946; Москва "Музика"
Schumann, Robert ; Sonaten für Pianoforte und Violine Op. 105 & 121 ; 1968; Leipzig, Peters
Шостакович, Дмитрий; Сонатьі для скрипки и фортепиано, соч. 134; 1974; Москва, Музика
Деспић, Дејан; Вињете за виолину и клавир Оп. 43; 1966; без података о издавачу
Хофман, Срђан; Пасторала за виолину соло; 1972; издање аутора
Ивановић, Миливој; Југословенски аутори, дела за виолину и клавир; 1968; издање аутора
Милојевић, Милоје; Четири импресије за виолину и клавир Оп. 62; 1979; Удружење композитора Србије
Михајловић, Милан; Елегија; 1991; издање аутора
Логар, Миховил; Комади за виолину и клавир; 1959; Београд, Просвета
Prokofiev, Sergej ; Fünf melodien Op. 35 ; 1954; Krakow, PWM Edition
Ravel, Maurice ; Valses Nobles et Sentimentales ; 1942; New York, Carl Fischer
Wieniawski, Henryk ; Polonaise brillante, Op. 4; 1964; Krakow, PWM Edition
Wieniawski, Henryk ; Polonaise de concert ; 1924; Wien, Universal
Wieniawski, Henryk ; Scherzo Tarentelle Op. 16 ; 1912; Leipzig, Peters
Wieniawski, Henryk; Le carnaval russe, Op. 11 ; 1911; Mainz, Schott
Saint Saens, Camille ; Introduction und Rondo capriccioso ; 1973; Leipzig, Peters
Sarasate, Pablo ; Introduction und Tarantela ; 1961; Leipzig, Peters
Ravel, Maurice ; Tzigane ; 1924; Paris, Durand
Chausson, Ernest ; Poeme Op. 25 ; 1931; Frankfurt, Peters
Шостакович, Дмитрий; Четьіре прелюдии соч. 34; 1953; Москва "Музика"
Szymanowski, Karol ; Notturno et Tarantella ; 1972; Krakow, PWM Edition
Szymanowski, Karol ; Chant de Roxane ; 1972; Krakow, PWM Edition
Szymanowski, Karol ; Sonata Op. 9 ; 1972; Krakow, PWM Edition
Elgar, Edward ; Le capricieuse Op. 17 ; 1956; London, British and Continental Music Agencies
Pablo de Sarasate; Introduction et Tarentelle Op. 43 for Violin and Piano; 1996; G. Henie
Nicollo Paganini; Paganii album; 1968; Editio Musica, Budapest
Franck, Cesar; Sonata in A Major: For Violin and Piano; 1999; Alfred music