Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Ивана Аћимоски-Жикић, редовни професор

мр Марко Јосифоски, редовни професор

Роберт Лакатош, редовни професор

мр Гордана Матијевић-Недељковић, редовни професор

др ум. Марија Шпенглер-Марковић, редовни професор

др ум. Марија Мисита, ванредни професор

мр Љубомир Михаиловић, ванредни професор

др ум. Мадлен Стокић Васиљевић, ванредни професор

ма Сава Милетић, доцент

др ум. Душан Панајотовић, доцент

др ум. Драган Средојевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Уки Лаури Алекси Оваскаинен, самостални уметнички сарадник

мр Ивана Павловић, самостални уметнички сарадник

ма Сања Петковић, самостални уметнички сарадник

ма Катарина Радојичић-Фиревски, самостални уметнички сарадник

Катарина Хаџи-Антић Татић, самостални уметнички сарадник

др ум. Неда Хофман-Сретеновић, самостални уметнички сарадник

мр Душан Егерић, виши уметнички сарадник

мр Дејана Краварушић-Бајић, виши уметнички сарадник

Теа Андријић, уметнички сарадник

ма Никола Зарингер, уметнички сарадник

др Миомир Мијић, предавач ван радног односа

ма Уна Станић, истраживач-приправник

Услов

2OEVN6 - Виолина 6 - одслушан и положен

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног виолинистичког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за виолину и изграђивање индивидуалности виолинисте кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај теоријске наставе

Учење репертоара у циљу техничког и музичког овладавања инструментом. Савладавање два става соло сонате Јохана Себастијана Баха, виртуозног комада и сонате за виолину и клавир Л. В. Бетовена. Предавања држи професор, а вежбе сарадник. На вежбама се студенти усавршавају у заједничком музицирању и музичкој комуникацији, савладавајући интерпретативне проблеме, и проблеме везане за свирање у ансамблу. Студент интезивира јавне наступе које остварује и кроз предмет Концертна пракса. На испиту студенти изводе наведени минимум програма. Програм се изводи напамет, изузев Бетовенове сонате.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

30

Концертна пракса

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Bach, Johann Sebastian ; Sonaten und Partiten für Violine solo; 1948; New York, Peters

Beethoven, Ludwig van ; Sonaten für Violine und Klavier; 1962; Budapest, Editio Musica

Wieniawski, Henryk; Polonaise brillante, Op. 4 ; 1964; Krakow, PWM Edition

Wieniawski, Henryk ; Polonaise de concert; 1924; Wien, Universal

Wieniawski, Henryk ; Scherzo Tarentelle Op. 16 ; 1912; Leipzig, Peters

Wieniawski, Henryk ; Le carnaval russe, Op. 11 ; 1911; Mainz, Schott

Saint Saens, Camille; Introduction und Rondo capriccioso ; 1973; Leipzig, Peters

Sarasate, Pablo ; Zigeunerweisen ; 1961; Леипзиг, Петерс

Ravel, Maurice ; Tzigane ; 1924; Paris, Durand

Chausson, Ernest ; Poeme op. 25; 1931; Frankfurt: Peters

Nicollo Paganini; Paganii album; 1968; Editio Musica, Budapest

Pablo de Sarasate; Introduction et Tarentelle Op. 43 for Violin and Piano; 1996; G. Henie

Sarasate, Pablo de; Caprice Basque, Op.24; 1911; New York: Carl Fischer

Ysaye, Eugene; Ballade, Op. 27, No. 3; 1952; Brussels: Schott Frères

Paganini, Niccolo; La campanella; 1909; Mainz: B. Schott’s Söhne