Предмет
Наставници на часовима предавања
Иван Јотић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Мелита Бенчић, самостални уметнички сарадник
мр Мери Бојић-Радојчић, самостални уметнички сарадник
Антонела Гргин, самостални уметнички сарадник
ма Рада Пећанац, самостални уметнички сарадник
др ум. Драгана Раић, виши уметнички сарадник
Услов
нема
Исход
Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног извођачког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за фагот и изграђивање индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај теоријске наставе
Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Захтеви на испиту: - слободан програм у трајању од 15 минута (уколико постоји могућност, на сродном инструменту)
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Јавни наступи
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Jacobi, Carl ; etudes; 1958; Editio Musica, Budapest
Hindemith, Paul ; Соната за фагот и клавир; 1939; Schott, Mainz
Mozart, Wolfgang Amadeus ; Concerto for bassoon B dur; 1969; Bretkopf 1969
Grovlez, Gabriel ; Siciliene et Allegro giocosso za fagot i klavir; 1978; Constalit, Paris 1978
David, Ferdinand; Кончертино; 1950; Schott, Mainz
Saint-Saens, C. ; Sonate; 1956; Paris, Alphonse Leduc
Carl Jacobi; Potpurri; 2000; Bote&Boci
E. Elgar; Romance; 2017; Novello
C. M. Weber; Andante e Rondo hongarese; 2009; Schott