Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Љубиша Јовановић, редовни професор

мр Миомир Симоновић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Мелита Бенчић, самостални уметнички сарадник

мр Мери Бојић-Радојчић, самостални уметнички сарадник

Антонела Гргин, самостални уметнички сарадник

ма Рада Пећанац, самостални уметнички сарадник

др ум. Драгана Раић, виши уметнички сарадник

ма Ана Каличанин Радивојевић, асистент

ма Сања Марић, истраживач-приправник

ма Ангелина Николић, истраживач-приправник

Услов

Нема

Исход

Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног извођачког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за флауту и изграђивање индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај теоријске наставе

Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Захтеви на испиту: - слободан програм у трајању од 15 минута (уколико постоји могућност, на сродном инструменту)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Јавни наступи

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Moyse, Marcel; De la sonorite, art et technique; 1968; Alphonse Leduc, Paris

Moyse, Marcel; Games et arpeges; 1933; Alphonse Leduc, Paris

Moyse, Marcel; Exercices journalier; 1934; Alphonse Leduc, Paris

Moyse, Marcel; Ecole de l´articulation; 1934; Alphonse Leduc, Paris

Moyse, Marcel; Etudes et excercices techniques; 1933; Alphonse Leduc, Paris

Taffanel, Paul & Philippe Gaubert; Methode complete de la Flute; 1958; Alphonse Leduc, Paris

Debost, Michel; Une simple Flute; 1996; Van de Velde

Bach, Johann Sebastian; Studie; 1983; Breitkopf, Leipzig