Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Стана Крстајић, ванредни професор

ма Ивана Дакић, доцент

Услов

2OFMD2 - Методика наставе дрвених дувачких инструмената 2 - одслушан и положен

Исход

Студенти су усвојили теоријско и практично знање и у стању су да прикажу и бране своје аналитичко и критичко мишљење. Владају градивом за основну музичку школу и умеју да прилагоде приступ ученицима, као и да примене критеријуме за оцењивање знања.

Циљ

Циљ је стицање неопходних теоријских и практичних знања из педагогије дрвених дувачких инструмената, како би се студенти оспособили за рад са ученицима свих разреда основне муизичке школе.Такође, обједињавање сопственог искуства са најновијим достигнућима светске инструменталне педагошке праксе. Развијање анализе и критеријума вредности и њихова примена.

Садржај теоријске наставе

Проблематика и специфичности рада са ученицима основне музичке школе и припрема за средњу школу. Анализа методско-инструктивног материјала (етиде, комади, сонате) и њихов значај и примена у настави, сходно узрасту и способностима ученика. Ергономија свирања, превенција повреда, поставке и постуре. Психофизичка припрема за наступе. Педагошка пракса - припрема за час и држање часа ученику основне музичке школе, а потом разговор студената о том часу. Три предавања гостујућих предавача из различитих области науке, медицине, уметности идр. Писање три семинарска рада,један колоквијум и један завршни испит. Семинарски радови: "Техничке вежбе погодне за ученике музичке школе", "Приказ и анализа композиција компонованих за дувачке инструменте", "Разлике у извођењу композиција компонованих у периоду класицизма и романтизма". Испитни захтеви: Начини психофизичких припрема за наступ, правилна поставка код свирања дувачких инструмената, проблеми са амбажуром и њихово решавање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Семинари

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Booth, Eric; The Music teaching artist's Bible, Becoming a virtuoso educator; 2009; Oxford University Press, Inc.

Parncutt, Richard, McPherson,Gary E.; The Science and Psychology of Music Performance, Creative Strategies for teaching and learning; 2002; Oxford University Press, Inc.

Wye, Trevor; Proper flute playing, a companion to the practise books; 1988; Novello

Еберст, Антон; Кларинет и кларинетисти; 1963; Форум, Нови Сад