Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Младен Ђорђевић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Мелита Бенчић, самостални уметнички сарадник

мр Мери Бојић-Радојчић, самостални уметнички сарадник

Антонела Гргин, самостални уметнички сарадник

ма Рада Пећанац, самостални уметнички сарадник

др ум. Драгана Раић, виши уметнички сарадник

Исход

Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног извођачког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за трубу и изграђивање индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај теоријске наставе

Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Захтеви на испиту: Испитни захтеви - слободан програм у трајању од 20 минута на пиколо труби или неком од сродних инструмената(Корнет,Флигхорна),

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Концертна пракса

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Chalier, Theo ; 36 ТРАНЦЕДЕНТАЛНИХ ЕТИДА; 1970; Allphonse Leduc

Gisondi, Michael ; Bach for the Trumpet or Cornet; 1970; Alfonce leduc

Bitsch, Marcel; Vingt Etudes Allphonse Leduc; 1954; Allphonse Leduc

Caruso, Carmine; Musical Calisthenics for brass; 1979; Hal Leonard

Haydn, Joseph; Koncert Es dur; 1970; Universal Editions

Bohme, Oskar; Koncert f-moll; 1970; Editions Alphonse Leduc

Brandt, Wassily ; Концертни комад Бр.1; 1970; Сикорски

Bozza, Eugene ; Rustiques; 1970; Allphonse Leduc

Јевтић, Иван; Соната за трубу и клавир; 2000; Paris, Gerard Billaudot

Јевтић, Иван; Концерт бр.1 за трубу и клавир; 2000; Paris, Gerard Billaudot

Andre Jolivet ; Concertino za trubu i orkestar; 1948; Durand Editions Musicales

Henry Tomasi; Concerto for trumpet; 1954; Alfonse Leduc

Artur Honeger; Интрада за трубу и клавир; 1948; EDITIONS SALABERT

Montebrunn, Raymond Gallois; Sarabande et Finale; 1954; Alfonse LEDUC