Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор
др Ивана Миладиновић-Прица, доцент
др Стефан Цветковић, доцент
Услов
2DGAI1 - Аспекти музичке интерпретације 1 - одслушан; Нема посебног услова
Исход
По завршетку наставе из предмета, од студената се очекује суштинско разумевање интеракције теоријско-аналитичког и извођачког приступа музичком делу, као и способност примене аналитичких резултата у креирању индивидуалне извођачке концепције.
Циљ
Упознавање студената на извођачким докторским студијама са аспектима вишеструких могућности тумачења модуса музике у запису - партитуре и снимка, као и њихово оспособљавање за креативни приступ интерпретацији коришћењем специфичног аналитичко-теоријског апарата.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава. Студенти се током рада на предмету упознају са најважнијим тумачењима феномена појавности музичког дела у запису - партитури и снимку. На основу студија случаја, конкретних анализа, увида у литературу, презентација и писања испитног рада, сагледава се и примењује читав спектар могућности и аспеката једног интегративног креативног извођачког приступа музичком делу, односно, стваралачкој интерпретацији у звуку. Предиспитна обавеза: семинарски рад на изабрану тему обима до 10 страница и његова јавна презентација, праћена дискусијом. Усмени испит: усмени одговор на питања која су проблематизована писаним радом и усмена одбрана писаног рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Семинари
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Ур. Мирјана Веселиновић-Хофман; Аспекти интерпретације; 1989; Београд, УКС
Тијана Поповић Млађеновић; Музичко писмо; 2015; Београд, ФМУ
Тијана Поповић Млађеновић; Процеси панстилистичког музичког мишљења; 2009; Београд, ФМУ
Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović, Ivana Perković; Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing; 2014; InMusWB, Belgrade, Faculty of Music
Тијана Поповић Млађеновић; Појам и елементи 'аналитичке' интерпретације, у: Мирјана Веселиновић-Хофман (ур.), Аспекти интерпретације, Београд, 1989, 135–150; 1989; Београд, УКС
Richard Taruskin; Text and Act. Essays on Music and Performance; 1995; Oxford/New York: Oxford University Press
Nicholas Cook ; Beyond the Score: Music as Performance; 2013; New York: Oxford University Press
Tijana Popović Mladjenović; Music has a Vision – Listening to Others and Oneself Through It. In: Tilman Seebass, Mirjana Veselinović-Hofman & Tijana Popović Mladjenović (Eds.), Identities: The World of Music in Relation to Itself; 2012; Belgrade: Faculty of Music