Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Миладиновић-Прица, доцент
Услов
Нема посебних предуслова.
Исход
Стицање знања и компетенција за аналитичко проучавање и дискутовање о експерименталним делима у 20. и 21. веку.
Циљ
Предмет је намењен студентима који желе ближе да се упознају са екперименталним праксама у музици 20. и 21. века.
Садржај теоријске наставе
Анализирају се композиционе методологије 20. и 21. века које су радикализовале интервенције у конституисању музичког дела, као и однос између аутора, извођача, дела и његове перцепције (рецепције). Теме: терминолошка расправа о појмовима ново, експеримент/експериментисање/експериментално/експериментализам, авангардна иновација; искуство и експеримент; експеримент као припрема компоновања; композиција као експеримент; извођење као експеримент; експеримент и импровизација; реципијенти као експериментатори; Кејџов концепт експеримента; концепт индетерминизам и Њујоршка школа композитора; научни експеримент као естетичко искуство; Експериментални систем Х-Ј. Рајнбергера Предиспитна обавеза: писање семинарског рада обима до 10 страница. Испит: усмена одбрана семинарског рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Brooks, William; Experience, Music, Experiment. Pragmatism and Artistic Research; 2021; Leuven University Press
Cage, John; Silence; 1961; Wesleyan University Press
Cage, John; A Year from Monday; 1967; Wesleyan University Press
Crispin, Darla and Bob Gilmore (ed.); Artistic Experimentation in Music. An Anthology; 2014; Leuven University Press
Fischer-Lichte, Erika; The Transformative Powers of Performance: A new aesthetics; 2004; Routledge
Миладиновић Прица, Ивана; The Velicon and Music of Experience, in: , Experience, Music, Experiment. Pragmatism and Artistic Research, 157-170.; 2021; Leuven University Press
Миладиновић Прица, Ивана; „Шта заправо ’доказује’ Кејџов концепт експеримента?“, у: Изазови савремене музикологије. Есеји у част проф. др Мирјане Веселиновић-Хофман, 566–580.; 2018; Факултет музичке уметности
Piekut, Benjamin; Experimental Otherwise. The New-York Avantgarde and Its Limits; 2011; University of California Press
Piekut, Benjamin (ed.); Tomorrow is the Question. New Directions in Experimental Music Studies; 2014; University of Michigan Press
Robinson, Julia (ed.); The anarchy of silence: John Cape and experimental art; 2009; MACBA
Saladin, Matthieu (ed.); Tacet. Experimentation in Question, no. 2; 2013; Editions meteo
Saunders, James; The Ashgate Research Companion to Experimental Music; 2009; Ashgate
Schwab, Michael (ed.); Experimental Systems: Future Knowledge in Artistic Research; 2003; Leuven University Press