Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Биљана Лековић, доцент

Услов

2DGEM1 - Историја и развој електронске музике 1 - одслушан

Исход

Савладавање кључних теоријских поставки, терминологије, кључних текстова и методологије проучавања електроакустичке музике, односно историјског развоја ове праксе од 60-их година 20. века до данас.

Циљ

Упознавање студената докторских студија са теоријским и историјским аспектима развоја електроакустичке музике 20. и 21. века, у глобалним и локалним оквирима. Уз помоћ теоријског апарата омогућава се аналитички увид у продукте електроакустичке музике, а уз помоћ дебате о историјским чињеницама везаним с једне стране за технолошки развој, а са друге за конкретна остварења електроакустичке музике остварује се увид неопходан за разумевање овог медија/жанра, као и културних модела у којима се појављује и развија.

Садржај теоријске наставе

Увод у студије нових медија – особености, контекст, теорије (2 часа); Електроакустичка музика након 1960. – жива електроника (историјски, теоријски, технички, поетички аспект) (2 часа); Почеци ''дигиталне револуције" - период компјутера (1 час); Компјутерска музика – теоријски, технички, поетички аспект (2 часа); Електронски студио Радио Београда (историјат и продукција) (1 час); Електроакустичка музика у Србији (1 час); Електроакустичка музика као део вишемедијске целине (1 час); Соунд арт/звуковна уметност – историјски, теоријски, поетички аспект (2 часа); Експериментална (амбијентална) електроника (1 час); Електронски звук у простору (soundscape, field recordings) (1 час); Постидигитални контекст – музика са ''грешком“ (glitch) (1 час). Испит: усмена одбрана семинарског рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

10

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Семинари

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Cascone, Kim; The Aesthetics of Failure; 2000; Cambridge: The MIT Press

Collins, N., Schedel, M, and Willson, S.; Electronic Music, Cambridge Introductions to Music; 2013; Cambridge University Press, Cambridge

Creeber, Glen and Royston, Martin; Digital Cultures. Understanding New Media; 2009; Open University Press, McGraw Hill House

Гир, Чарли; Дигитална култура; 2011; Београд: Clio

Hansen, Mark B.N; New Philosophy for New Media; 2004; London: The MIT Press

Licht, Alan; Sound Art: Beyond Music, Between Categories; 2007; New York: Rizzoli.

Manning, Peter; Electronic and Computer Music; 2004; Oxford University Press, Oxford-New York

Микић Весна; Музика у технокултури; 2004; Универзитет уметности, Београд

Лековић, Биљана; Соунд арт/звуковна уметност: музиколошка перспектива – теорије; 2019; Факултет музичке уметности: Београд